Młodzi znudzeni grami

Firma badawcza Piper Jaffray ujawniła wyniki ostatniej edycji prowadzonej dwa razy w roku ankiety odnoście zachowań związanych z zakupami wśród młodzieży w Ameryce Północnej. Jedenasta edycja sondażu wskazuje, że tamtejsza młodzież gra coraz mniej.

Wnioski płynące z badań nie wróżą nic dobrego dynamicznie rozwijającej się do niedawna branży elektronicznej rozrywki. Wraz ze spadkami ilości sprzedaży gier obniża się też ilość osób zainteresowanych tą formą spędzania wolnego czasu.

Analizy sporządzone pod czujnym okiem Jeffa Klinefeltera zostały przeprowadzone na próbie blisko 700 młodych osób z 12 wyższych uczelni w dziewięciu amerykańskich stanów i Kanady. Dodatkowo dla zwiększenie precyzji na obszarze dwóch największych krajów Ameryki Północnej przeprowadzono internetową ankietę na próbie 1235 studentów.

Blisko 81% badanych pochwaliło się posiadaniem przynajmniej jednej platformy pozwalającej na korzystanie z gier wideo. Około 58% z nich to okazjonalni gracze, którzy korzystają z gier przynajmniej raz w miesiącu. Prawie 80% młodych wskazało, że w 2006 roku zamierza na gry poświęcić jeszcze mniej czasu. Natomiast do spadku zainteresowania grami przyznało się niemal 70% badanych.

Można więc zapytać, czym interesują się obecnie młodzi w Ameryce Północnej. Z badań wynika, że żniwo zbierają producenci wszelkich odtwarzaczy MP3 i firmy zajmujące się dystrybucją muzyki przez internet. Blisko 77% badanych posiada pewną formę urządzenia pokroju iPoda. Wskaźnik ten wzrósł o 3% w stosunku do poprzedniego sondażu. Ponadto 71% osób przyznało się do korzystania z systemu sprzedaży muzyki iTunes (blisko 7% więcej niż jesienią).

Warto wspomnieć o wynikach ostatnich analiz firmy badawczej Wedbush Morgan. Zgodnie z obliczeniami jej specjalistów, od marca ubiegłego roku sprzedaż gier spadła o 18%. Co więcej, trend ten ma się utrzymać przez najbliższe miesiące. Za główną przyczynę takiego stanu rzeczy podaje się powolne przejście na następną generację konsoli.

Badania Piper Jaffray dowodzą jednak, że można też mówić o nadejściu zupełnie innego pokolenia młodzieży, które do tej pory uznawane było za głównego odbiorcę gier wideo.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: ankiety | firma
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy