Mii dostanie Wii w Ameryce 19 listopada

Reggie Fils-Aime, szef amerykańskiego oddziału korporacji Nintendo przedstawił plany firmy związane z konsolą Wii w Ameryce Północnej i Południowej podczas specjalnej prezentacji w Nowym Jorku. Przy okazji objaśniono na czym mają polegać nieujawnione wcześniej opcje platformy, w tym innowacyjny system tworzenie swojej wirtualnej osobowości.

Zwołana przez producenta Wii konferencja prasowa potwierdziła wcześniejsze doniesienia dziennika New York Times. Konsola Wii za oceanem ma być dostępna od 19 listopada w cenie dokładnie 249,99 dolarów (około 781 zł), będzie tym samym droższa niż w Japonii (25,000 jenów tj. około 212 dolarów; 663 zł), ale do konsoli zostanie dołączony zestaw pięciu mini gier sportowych "Wii Sports" (w Japonii ma być sprzedawany oddzielnie).

Każda konsola Wii ma w standardzie zawierać: kontroler Wiimote, podłączany do niego dodatek zwany nunchaku, opaskę na nadgarstek zapobiegający wypadaniu podstawowego kontrolera z ręki, przewód zasilający, standardowe kable A/V, odbiornik sygnałów z kontrolera wraz z podstawkami oraz parę baterii AA do kontrolera. Do tego wszystkie te akcesoria będzie można zakupić oddzielnie. Pośród dodatków znajdą się odrębne pady do zabawy w starsze gry oraz karty z punktami do kupowania gier i dodatków przez usługę sieciową WiiConnect24.

Tytułów startowych w Ameryce ma być dokładnie 25 (w Japonii zaś 16). Wszystkie gry w pudełkach będą sprzedawane po 49,99 dolarów (około 155 zł) lub mniej. W raz z dniem premiery w Amerce gracze będą mogli kupić m.in. "Blazing Angels: Squadrons of WWII", "Call of Duty 3", "Elebits", "Excite Truck", "Far Cry: Vengeance", "GT Pro Series", "Madden NFL 07", "Marvel: Ultimate Alliance", "Monster 4x4: World Circuit", "Need for Speed: Carbon", "Open Season", "Rapala Tournament Fishing", "Rayman Raving Rabbids", "Red Steel", "Super Monkey Ball: Banana Blitz", "The Legend of Zelda: Twilight Princess", "Tom Clancy's Splinter Cell Double Agent", "Tony Hawk's Downhill Jam", "Trauma Center: Second Opinion", "Wii Sports (z konsolą Wii)" oraz "World Series of Poker". Do końca marca 2007 roku na Wii w Ameryce powinno być dostępnych 41 pełnowymiarowych gier.

Premiera długo oczekiwanych "Metroid Prime 3: Corruption" i "Super Mario Galaxy" została przesunięta na 2007 rok. Pierwszą grą sieciową dla Wii ma być "Pokemon Battle Revolution", która zadebiutuje w Japonii w grudniu. Dopiero po jej debiucie rynkowym Nintendo zaprezentuje dalsze plany związane z rozgrywkami przez Internet i po sieci bezprzewodowej Wi-Fi.

Produkcje dostępne za pośrednictwem tzw. wirtualnej konsoli mają kosztować odpowiednio: po 500 punktów Nintendo gry z NES (około 4 dolary), po 800 ze SNES (około 7 dolarów) i po 1000 z Nintendo 64 (około 9 dolarów). Karta z 2000 punktów będzie kosztować 20 dolarów. W Japonii do karty z 5000 punktów zostanie za darmo dołączony tzw. "klasyczny kontroler do gier". Dalsze szczegóły związane z listą gier dla wirtualnej konsoli i ich cenami w Ameryce zostaną podane w późniejszym terminie. Poza wspomnianymi klasycznymi konsolami Wii będzie pozwalało też na emulację platform TurboGrafx, Sega Genesis oraz ujawnionego na konferencji MSX od Konami. Do tego Wii będzie uruchamiać płytki z grami wydanymi na platformę GameCube.

Ponadto wirtualna konsola ma pozwalać na uruchamianie nie tylko klasycznych gier, ale też nowych produkcji tworzonych z myślą tylko o Wii. Satoru Iwata podczas japońskiej prezentacji Wii w Tokio zapewnił, że do końca roku za jej pośrednictwem ma być dostępnych około 60 pozycji, a katalog miesięcznie będzie powiększany o około 10 gier, a więc znacznie więcej niż to ma miejsce obecnie w przypadku konkurencyjnej usługi Xbox Live Arcade. Pośród firm które będą dostarczać gry dla wirtualnej konsoli znajdują się m.in. Atlus, Bandai Namco, Banpresto, Capcom, Chunsoft, D4 Enterprise, Enterbrain, Hal Laboratory, Hudson, Irem, Jaleco, Kemco, Koei, Konami, NCS Masaya, Netfarm, Paon, Rocket Company, Sega, Square Enix, Sunsoft, Taito, Takara Tomy oraz Tecmo.

Podczas konferencji w Tokio i Nowym Jorku zaprezentowano po raz pierwszy też nowe opcje Wii związane z tzw. "Wii Channel Menu". Za jego pośrednictwem po uruchomianiu konsoli będziemy mogli: uruchomić grę na Wii lub GameCube z płyty; edytować "Mii" (karykaturalną postać użytkownika platformy oraz jego przyjaciół i oponentów, dane te będą później używane przez rozmaite gry i programy; osobistości będzie też można zapisać w pamięci naszego kontrolera Wii i użyć na innej konsoli Wii); przeglądać, edytować i wysyłać do innych użytkowników Wii zdjęcia z kart pamięci SD; sprawdzić pogodę i wiadomości z całego świata (konsola musi być podłączona do sieci Internet); robić zakupy płacąc punktami Wii; przeglądać strony internetowe (wbrew wcześniejszym doniesieniom przeglądarka stron www Opera będzie płatna, za dostęp do niej zapłacimy punktami Nintendo) oraz kontaktować się z innymi użytkownikami Wii (poza rozmowami pojawią się opcje wymiany zdjęć, prowadzenia kalendarza, wysyłania SMSów).

Informacje o cenie oraz dacie premiery platformy Wii w Europie mają zostać podane podczas odrębnej konferencji w Londynie.

Dowiedz się więcej na temat: firmy | opcje | plany

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje