Microsoft wchodzi w komórki?

Po tym jak amerykańska korporacja Microsoft przebojem wprowadziła do sprzedaży pierwszą konsolę następnej generacji - Xboxa 360, władze firmy zastanawiają się nad wtargnięciem również na rynek gier dla telefonów komórkowych.

Robbie Bach, jeden z głównych szefów działu zajmującego się konsolą, w wywiadzie udzielonym dla serwisu Businessweek Online nie krył faktu, że gigant z Redmond już obiera kolejny cel swoich podbojów. Firma ostatnimi czasu sprzedała licencje na kilka swoich hitów dla firm specjalizujących się w tworzeniu gier na mobilne urządzenia do komunikacji.

Póki co Microsoft zamierza sprzedawać kolejne licencje i w przyszłym roku wszyscy będą mogli bez problemu dostrzec jej działalność na tym polu. Całość zostanie też poprzedzona ogromną kampanią marketingową. Z wypowiedzi Bacha wynika, że firma zamierza stworzyć system podobny do działających od dłuższego czasu sieci zręcznościowych gier Xbox Live Arcade oraz MSN Games.

Pewne jest, że gracze korzystający z telefonów komórkowych będą mieli dostęp do niemal tych samych gier, które firma oferuje w ramach obecnych systemów. Fani będą wciąż tworzyć tą samą wirtualną społeczność co w przypadku pozostałych sieci firmy. Niemniej Bach nie chciał ujawnić, jak konkretnie ma wyglądać planowany system.

Jednakże przedstawiciel Microsoftu poinformował również, że z pomocą tego rozwiązania będzie można np. w pracy ustawić konfiguracje swoich gier sieciowych z konsoli Xbox, np. projektować samochody, zmieniać ich ustawienia, a po powrocie do domu sprawdzić, jak to sprawdza się w akcji.

Ponadto firma zamierza inwestować tylko w ambitne gry na komórki, co prędzej czy później stworzy mocną konkurencję w stosunku do większości obecnych produkcji o niskiej jakości.

Kolejne informacje o nowych planach zostaną ujawnione w najbliższych miesiącach.

Dowiedz się więcej na temat: 360 | firmy | firma | korporacja | komórki | Microsoft

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje