Microsoft prekursorem bezprzewodowego grania

Amerykański koncern z Redmond zamierza inwestować i promować zabawę z użyciem platform, które mają coraz mniej kabli. Swoboda i mobilność gier oraz akcesoriów jest jednym z głównych celów, jakie firma Billa Gatesa zamierza osiągnąć w bieżącym roku.

Zgodnie z ostatnimi zapowiedziami, użytkownicy konsoli Xbox 360 będą mogli wkrótce sięgnąć po bezprzewodową kamerę Xbox Live Vision, pozwalającą m.in. na prowadzenie rozmów video za pośrednictwem sieci, bezprzewodowy zestaw stanowiący połączenie słuchawki z mikrofonem oraz bezprzewodową kierownicę do gier wyścigowych.

Na tym jednak nie koniec. Specjaliści z Lazard Capital Markets w ostatnim raporcie badawczym związanym z mobilnymi grami dla telefonów komórkowych ogłosili, że wartość sprzedaży w tym segmencie rynku przekroczy w 2010 roku 1,4 miliarda dolarów w samych tylko Stanach Zjednoczonych. W bieżącym roku wartość tego rynku powinna wynosić około 510 milionów dolarów, podczas gdy w ubiegłym stanowiła około 340 milionów dolarów.

Innymi słowy szykuje się ogromny boom w kierunku telefonów komórkowych, w którym karty zamierza rozdawać znany producent systemów operacyjnych Windows. Colin Sebastian, analityk Lazard Capital Markets, twierdzi, że gry dla popularnych telefonów są obok reklam zamieszczanych w wirtualnych światach jednym z najszybciej rozwijających się segmentów branży rozrywki elektronicznej. "Myślę, że Microsoft wraz ze swoją usługą Xbox Live będzie chciał przejąć część tego segmentu. To dla niego naturalne przedłużenie" - stwierdził Sebastian w wypowiedzi dla InformationWeek.

Rozwiązaniem tej kwestii ma stać się system Live Anywhere, który połączy w jedną sieć infrastrukturę dla graczy związaną z platformą Xbox 360, telefonami komórkowymi oraz systemem Windows Vista.

Daniel Ernst z Hudson Square Research-Soleil Securities dodaje, iż aby Microsoft osiągnął swój cel, będzie potrzebował wsparcia producentów telefonów komórkowych, takich jak Nokia, Motorola i Samsung.

Ostatnio do walki o rynek komórek włączyła się również nVidia, dostarczając podzespołów graficznych 3G. Wśród wydawców gier zaś największe kroki stawia Electronic Arts, który po przejęciu w ubiegłym roku firmy Jamdat jest już liderem sprzedaży mobilnych gier. W ślad za nim idą Namco, Glu Mobile i Sega Mobile.

W okresie od trzeciego kwartału 2005 roku do drugiego kwartału 2006 roku ilość abonentów amerykańskich sieci telefonii komórkowej, którzy zdecydowali się pobrać gry, wzrosła o 15%. W tym samym okresie dochody z mobilnych gier wzrosły o 63%.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Redmond | Live | Xbox | koncern | Microsoft
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy