Microsoft ogłasza nową erę

Na Game Developers Conference (GDC) firma Microsoft ogłosiła pierwsze szczegóły dotyczące następcy Xboxa. Wiceprezes Microsoftu oraz szef XNA, J. Allard, powiedział, że nadchodzi nowa w branży rozrywki multimedialnej, w której konsumenci wymagają przeżyć o wysokim standardzie, związanych z podłączeniem do sieci i spersonalizowaniem usług.

"Nowe technologie zostaną dostosowane do wymagań konsumentów, by wstrząsnąć dotychczasowym rynkiem elektronicznej rozrywki i na nowo go zdefiniować" - powiedział J. Allard. Nowa konsola Microsoftu ma być zaprojektowana z myślą o nowych grach. Z tego powodu następca Xboxa wyposażony zostanie w liczne cechy, które pozwolą producentom gier skupić się wyłącznie na ich głównym zadaniu, czyli tworzeniu gier.

Allard podał pierwsze szczegóły swoistego "przewodnika" dla przyszłych posiadaczy nadchodzącej platformy Microsoftu, dzięki któremu gracze będą mogli być cały czas połączeni ze swoimi grami, multimediami oraz przyjaciółmi. Głównym elementem "przewodnika" będą tzw. Karty Gracza (Gamer Cards), pozwalające na ciągłe monitorowanie sieci Xbox Live oraz umożliwiające utrzymywanie ścisłego kontaktu z ludźmi o podobnych umiejętnościach czy zainteresowaniach.

Pojawi się także swoisty "bazar" (Marketplace), który można będzie sortować w zależności od indywidualnego zapotrzebowania każdej osoby. Będzie tu można nabyć takie elementy gier, jak np. mapy, nowe bronie, nowe poziomy czy inną zawartość, będącą wspólnym dziełem społeczności serwisu Xbox Live.

Kolejnym elementem będzie możliwość zawierania transakcji, które pozwolą członkom społeczności Xbox Live oraz producentom sprzedawać swoje produkty w dowolnych cenach.

Pojawi się także opcja "custom playlists", która wyeliminuje konieczność umieszczania ścieżek dźwiękowych w grach. "Przewodnik" będzie powalał graczom słuchać ich ulubionej muzyki, podczas grania w ulubiona grę.

Xbox nowej generacji projektowany jest zgodnie z głównymi wytycznymi, które mają spełniać wymagania nawet najbardziej wybrednych konsumentów. Główne założenia projektowe Xboxa 2 to:
- zbilansowany system, zapewniający ponad jeden teraflop mocy obliczeniowej;
- wieloprocesorowa architektura, współtworzona z firmą IBM, zapewniająca producentom oprogramowania wystarczającą moc obliczeniową, która da im odpowiednią elastyczność w produkowaniu gier nowej generacji;
- specjalnie zaprojektowany procesor graficzny, tworzony we współpracy z firmą ATI.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Live | Xbox | firma | Microsoft
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy