Machinima - film nakręcony wewnątrz gry

W 1996 roku serca wielu fanów gier komputerowych przestały na chwilę bić. Na rynku pojawiła się gra, która przez wiele lat była w swojej lidze niedoścignionym wzorem: Quake. Wkrótce po utworzeniu się klanów, czyli drużyn graczy internetowych, powstał IllClan (ChoryKlan), który zajmował się nagrywaniem filmów podczas gry. Dziś ten "chory" pomysł rozrósł się do rangi...



..osobnej gałęzi produkcji filmów, wręcz zupełnie nowej metody na ich produkcję. Machinima - czyli specjalna technika tworzenia filmu - nie wymaga aktorów, rekwizytów czy planu zdjęciowego. Wszystko to jest już dostarczone, znajduje się na dysku twardym...

Reklama



Kluczem do całej zagadki są engine'y gier takich, jak Quake czy Doom, w których cała akcja (czyt. krwawa jatka) widziana jest z perspektywy pierwszej osoby, czyli jak gdyby oczyma bohatera. Wkrótce po premierach takich gier okazywało się, że modyfikacja ich kodów źródłowych daje możliwości prawie dowolnego zmieniania całego środowiska gry. Modyfikacje takie - w skrócie "mod'y" - były wręcz popierane przez twórców gier, gdyż podsycały popularność tytułu. Właśnie tę elastyczność i realistyczność środowiska gier "strzelankowych" wykorzystali twórcy Machinimy



Filmy kręcone przy użyciu tego środowiska przeszły długą drogę. Pierwszych produkcji IllClanu czy nagrywania walk pomiędzy klanami nie sposób porównać do obecnych produkcji. Zmieniło się prawie wszystko - poziom, tematyka, długość i budżety filmów kręconych "w grze". Zaniedługo Machinima pod względem tematyki nie będzie się różniła od produkcji "z krwi i kości". Czym zatem będzie się wyróżniać? Nic nie będzie niemożliwe w tamtym świecie, a gwiazdy będą grać za darmo... jest na co czekać!



Źródło wiadomości: http://www.weinfo.pl/

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: film
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy