Live Anywhere zjednoczy wszystkich graczy?

Największą niespodzianką tegorocznych targów E3 było pojawienie się Billa Gatesa podczas konferencji prasowej Microsoftu.

Najbogatszy człowiek na globie ziemskim zapowiedział wówczas osobiście system Live Anywhere. Do tej pory jednak firma podała na temat tej usługi niewiele informacji. Z pomocą przyszedł jeden z jej pracowników.

Nowe wieści o innowacji ujawnił za pośrednictwem internetowego pamiętnika Ozymandias, a w zasadzie Andre Vrignaud, który jest jednym z członków zespołu odpowiedzialnego w Microsoft za gry dla konsoli Xbox i w systemu operacyjnego Windows.

Live Anywhere ma być pierwszym systemem łączącym ludzi korzystających z różnych platform w ramach jednej sieci. Dzięki temu użytkownicy będą mogli tworzyć swoją własną wirtualną tożsamość, zapoznawać inne osoby oraz wspólnie bawić się w rozmaite gry bez względu na lokację i sprzęt, z którego korzystają. Firma chce w ten sposób połączyć ze sobą osoby korzystające z sieci Xbox Live, społeczności MSN Messenger i MSN Games oraz telefonów komórkowych.

Opis usługi, jaki przygotował Ozymandias, jest dość skomplikowany. Zamysł specjalistów giganta z Redmond ma pozwolić na przenoszenie między platformami zapisów stanu zabawy, gier które można zakupić przez Xbox Live Arcade, wyników oraz komunikację z innymi graczami, nawet jeśli w danej chwili korzystają z innego urządzenia.

Do tego dojdzie automatyczna aktualizacja gier pod kątem platformy, z której korzystamy dzięki czemu problemu nie powinny stanowić już patche, sterowniki do kart graficznych i dźwiękowych oraz urządzeń do komunikacji głosowej.

Pojawi się także możliwość szybkiego wyszukiwania oponenta odpowiedniego dla naszego poziomu doświadczenia. Bardziej wnikliwi gracze będą mogli prześledzić poszczególne wyniki i osiągnięcia swoich oponentów oraz znajomych według różnych kryteriów. "Wszystko to może stworzyć największą sieciową społeczność graczy na świecie. Dość zdumiewające, czyż nie?" - pisze Vrignaud.

"Nie trudno mi patrzeć przez zmrużone oczy w przyszłość i wyobrażać sobie czasy, kiedy Live Anywhere może stać się usługą sieciową dla platform od Sony, Nintendo czy innych firm" - podsumowuje przedstawiciel Microsoftu.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Xbox | Live
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy