Lara Croft Tomb Raider: Legend - PS2, Xbox, Xbox 360

Producent: Crystal Dynamics
Wydawca: Eidos Interactive
Dystrybutor PL: Cenega Poland
Rodzaj gry: przygodowa / zręcznościowa
Platforma: PC, PS2, Xbox, Xbox 360, PSP
Termin wydania: 7 kwietnia 2006 (PS2), wiosna 2006 (PSP, X360, Xbox), II kwartał 2006 (PC)

Twórcy serii wytoczyli przeciwko nam, graczom, swoje największe działa. Nowy deweloper, zupełnie inne spojrzenie na serię, przemiana głównej bohaterki i powrót do najprawdziwszych korzeni - tym razem "Legenda" może na nowo wskrzesić ducha pierwszej części i tym samym stać się jedną z najlepszych gier w swojej klasie...

Co nas czeka?

"Tomb Raider: Legend" zapowiada się naprawdę mocno, co wynika nie tylko z przepięknej oprawy graficznej, ale również wszelkich aspektów dotyczących stricte samej rozgrywki.

Graliście w najnowszego "Resident Evil 4"? Królował tam iście rewelacyjny patent, zwany Action Time Event, który bazując na naszym wyczuciu polegał na wciskaniu odpowiednich klawiszy pojawiających się na naszym ekranie. Lara również zmierzy się z tego typu systemem. Ucieczka przez toczącą się za nami wielką, skalną kulą, uniki przed przelatującymi nad naszymi głowami, śmiertelnie niebezpiecznymi ostrzami - szykuje się dynamiczny powiew świeżości w zakurzonej trochę serii.

Kolejnym novum będzie sterowanie, które wzorowane na świetnym "Prince of Persia", znacznie ułatwi i uatrakcyjni nam zabawę. Walka z urwiskami, potężnymi przełęczami, skalnymi półkami, wielkimi kolumnami - pokonanie ich będzie o wiele bardziej widowiskowe i dynamiczne.

Lara otrzyma również nowe gadżety, wśród których najbardziej interesujący wydaje się harpun, dzięki któremu możemy dostać się do każdej, pozornie niedostępnej lokacji. Wystarczy trochę doświadczenia, fantazji i małego szczęścia, a nasza Lara, dokonując niemożliwych dotąd ewolucji, pokona każdą przeszkodę w drodze do upragnionego skarbu.

Klimat podobnie zyskał pozytywne "wspomagacze". Np. latarkę, która pozwoli nam na pokonanie złowieszczych cieni i mroku. Musicie bowiem wiedzieć, iż Lara powraca znowu do ciemnych, tajemniczych i mistycznych grobowców. Dodatkowo wielowątkowa i muszę przyznać bardzo dobra fabuła, która zabierze nas do najbardziej niebezpiecznych części Peru, zapewni nam wysokie i bardzo złożone wrażenia.

Walka i elementy strzelania będą, według twórców gry, stanowić około 1/3 gry, co dla wielu może wydać się błędem i powtarzaniem poprzednich wpadek. Mocno dopracowano ten element, dodano kilka nowych zagrywek, przemodelowano system detekcji i zapewniam, że nie będziecie mieli na co narzekać. Poza tym nie oszukujmy się. Żyjemy w XXI wieku - okresie, w którym społeczeństwo (jego większość) preferuje szybkie i dynamiczne produkty. Tym samym powinniście zrozumieć fakt, iż Crystal Dinamics nie planuje powrotu do archaicznej przeszłości, a stworzenie uwspółcześnionej wersji genialnego pierwowzoru.

Na koniec pozostaje kwestia grafiki, która na "current-genach" prezentuje się bardzo atrakcyjnie. Świetnie wymodelowana i perfekcyjnie animowana postać Lary, poruszające pejzaże i potężny horyzont. Do tego obecny geniusz poprzednich lokacji, pełnych pułapek oraz łamigłówek, na pewno pozytywnie wpłyną na sukces tego tytułu. Co do wersji na Xboxa 360 to chyba nie muszę tłumaczyć genialnej oprawy graficznej. Detale, rozdzielczość i płynna animacja środowiska - tym autorzy gry chcą zniszczyć wszelką konkurencję na horyzoncie.

Powrót czy pożegnanie?

Długo przyszło czekać nam na kolejną część powoli popadającej w niebyt serii. Coraz większa wtórność, błędy popędzające kolejne wpadki i brak świetnego, bardzo klimatycznego nastroju wielkiej przygody. Czy nowy "Tomb Raider" pomoże uwierzyć wszystkim fanom na całym świecie, iż Lara wcale od nich nie odeszła? Bo jeśli nie, to "Legenda" może okazać się ostatnim, najbardziej dotkliwym gwoździem do trumny pięknej i ponętnej Lary...

AFrO

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Platforma Obywatelska | dystrybutor | wydawca | Xbox | xbox 360
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy