Konsolowa przyszłość i komputerowa bieda?

Firma PricewaterhouseCooper wydała dwa różne raporty odnośnie przyszłości rynku gier wideo. Pierwszy zakłada jego szybki rozwój, drugi drastyczną klęskę gier tworzonych na komputery klasy PC.

Zgodnie z prognozami specjalistów, do 2009 roku elektroniczna rozrywka zajmie czołową pozycję w dziedzinie dostarczania rozmaitych przeżyć ludziom na całym świecie. Tym samym gry wyprzedzą konkurencyjną branżę filmową, muzyczną oraz publikacje literackie.

Jak twierdzi PricewaterhouseCooper, główną podporą rozwoju będzie sprzedaż konsoli następnej generacji. Wraz ze wzrostem ich pozycji rynkowej gry będą docierać do większej ilości ludzi. Wszystko zależy więc od działań twórców gier związanych z nadchodzącymi platformami: Xbox 360, PlayStation 3 oraz Nintendo Revolution.

Według obliczeń, branża elektronicznej rozrywki będzie rozrastać się o 7,9% rocznie, aż do 2009 roku. Znacznie wzrosną też dochody producentów i wydawców. Mimo wszystko zaskakujący duży (16,5%) ma być wzrost masowego zniechęcenia do gier. Blisko o 19,1% powiększy się dostęp i sprzedaż gier w Europie, a 18% wzrost zanotują państwa azjatyckie i kraje Pacyfiku. Najwolniej rozwijającym się spośród rynków gier będą Stany Zjednoczone, gdzie rynek wzrośnie zaledwie o 12,9%

Najbliższe cztery lata mają być wstrząsające dla rynku gier na komputery klasy PC. Wprawdzie rynek gier sieciowych wciąż utrzyma się tu na pozycji lidera to jednak sprzedaż nawet potencjalnych kontynuacji największych hitów, takich jak chociażby "Doom 3", "Half-Life 2" oraz "The Sims 2", nie powstrzyma wzrastającego spadku sprzedaży gier PC. Autorzy raportu wspierają się tu danymi, że od ubiegłego roku sprzedaż produkcji tego typu zmalała o aż 12,3%.

Niemniej optymizm odnośnie popularnych komputerów pojawia się tylko w przypadku krajów Ameryki Południowej, gdzie niedługo zawitają masowe gry online. Poważnym problemem rynku PC będzie też ciągle wzrastające piractwo.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wideo | firma | przyszłość
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy