Kojima więcej o MGS4
Na łamach amerykańskiej edycji magazynu PSM2 pojawił się wywiad z twórcą "Metal Gear Solid 4". Po raz pierwszy postanowiono ujawnić szczegóły związane z kamuflażem, którym będziemy się posługiwać podczas zabawy.
Zapowiedziana na PlayStation 3 kolejna edycja kultowej serii gier akcji "Metal Gear Solid powinna trafić do sprzedaży w przyszłym roku. Jednakże już teraz Hideo Kojima podaje część informacji związanych z swoim największym obecnie projektem.
Pokazana w filmie wideo podczas targów E3 opcja ma nosić nazwę "aktywnego systemu kamuflażu". Dzięki temu rozwiązaniu główny bohater, Solid Snake, będzie mógł szybko wtopić się w otoczenie, w którym przebywa. Na takie opcje pozwoli urządzenie zwane obecnie "Octo-cam". Zdaniem twórcy taki efekt graficzny jest możliwy tylko na nowej platformie Sony.
Co więcej, "Metal Gear Solid 4" ma korzystać z możliwości czujników ruchu wbudowanych w nowy kontroler PlayStation 3. Opcje, z jakimi rozwiązanie będzie powiązane, nie zostały jeszcze jednoznacznie określone. "Prawdopodobnie będziesz mógł dzięki temu zmienić perspektywę kamery lub wstrząsnąć strażnikami, aby wydobyć z nich przedmioty, ale nic nie jest jeszcze przesądzone" - powiedział Kojima.
Ponadto producenci zamierzają bardziej skupić się na interaktywności świata gry tak, abyśmy mogli zniszczyć większość obiektów znajdujących się w otoczeniu oraz skorzystać z części przedmiotów. Jednakże niektóre miejsca będą stanowić wyjątek od tych zasad.
Kojima przyznał, że Snake zdobędzie też nieco nowych zdolności poruszania się.