Kapitan Pazur

Producent: Monolith Productions

Wydawca: Techland

Dystrybutor PL: Techland

Gatunek: platformówka

Wymagania sprzętowe: P 133 MHz, 32 MB RAM, CD-ROMx24, karta dźwiękowa zgodna z DirectX 8.1, karta graficzna z min 32 MB RAM , Windows 95/98/2000/ME/XP

Cena detaliczna: 29.90 PLN

Ocena: 4.5/10



Odezwa

Kilka lat temu ogłoszono proklamację podpisaną ręką Króla o następującej treści:

"Za liczne zbrodnie przeciw królestwu i za powtarzające się zniszczenia i kradzieże mienia Księstwa Cocker Spaniarda, oraz za kompletne lekceważenie autorytetu korony wyznaczamy nagrodę 1 000 000 złotych monet za ujęcie i dostarczenie żywym, lub martwym Kapitana Nataniela Pazura, groźnego pirata, znanego bandyty i wroga Królestwa."

Reklama



Z powodu tej odezwy każdy łowca nagród i urzędnik miejski poszukiwał nieuchwytnego Kapitana Pazura. Wielu próbowało pochwycić słynnego pirata, jednak nikomu się to nie udało...



...do czasu


Pewnego dnia statek Pazura został przechwycony i zatopiony przez kapitana La Rauxe - wysokiego rangą oficera w służbie Jego Królewskiej Mości, nadętego i pozbawionego skrupułów psa. Sam Pazur i jego załoga trafili do więzienia La Roca. W swojej zimnej i wilgotnej celi Pazur odkrywa list napisany przez Edwarda Tobina, byłego więźnia straconego za zbrodnie przeciw Koronie. List Tobina opisuje Amulet Dziewięciu Istnień - mistyczny artefakt który, według legendy, obdarza swojego właściciela niemalże wiecznym życiem. Obietnica przygody sprawia, że Pazur odzyskuje nadzieję i ucieka ze swej więziennej celi, aby rozpocząć poszukiwania brakujących klejnotów Amuletu Dziewięciu Istnień.



Nasza przygoda rozgrywa się z podziałem na 14 poziomów o zróżnicowanym charakterze i stopniu trudności. Cel jest jasno określony - odnalezienie Amuletu. Jednak potrzebna jest do tego mapa, którą musimy kompletować fragment po fragmencie. Napewno nie można liczyć na jakieś szczególnie trudne momenty, ale to chyba zrozumiale, gdyż gra jest skierowana do dzieciaków. Ponieważ gra jest typową platformówką główny element trudności stanowi pokonywanie kolejnych przeszkód i skakanie po półeczkach. Jednak oprócz tego pojawiają się także przeciwnicy, którzy są liczną reprezentacją świata zwierząt (psy, lisy, szczury, mewy, myszy itd.). Stopień trudności przeciwników podnosi się powolutku i w miarę postępu w grze zauważamy, że są trochę bardziej wymagający. Kapitan daje sobie z nimi spokojnie rade zwłaszcza, że posiada całkiem spory arsenał w postaci szabli, pistoletu i dynamitu, ale w razie potrzeby może dołożyć z pięści lub kopniakiem. Na trasie wędrówki spotykamy masę dodatkowych przedmiotów w postaci, jak choćby złoto, szlachetne kamienie i tym podobnych świecidełek.



Grafika jest w zasadzie wystarczająca dla tego rodzaju gry. Ujmując sprawę generalnie utrzymano ją w konwencji kreskówki. Wchodząc w szczegóły widać, że nie jest to najnowsza generacja grafiki i trąci już nieco przysłowiową myszką.



Muzyka i efekty dźwiękowe są zdecydowanie lepsze i przewyższają grafikę, ale nie charakteryzują się niczym na tyle dobrym, aby poświęcać im dużo miejsca. Ot standardowe dźwięki przypisane postaciom i wydarzeniom.



Po ukończeniu gry możecie nadal kontynuować zabawę. W tym celu wystarczy przesiąść się do gry wieloosobowej. Mamy tu do dyspozycji dwie opcje - grę poprzez LAN lub Internet.


No cóż, w kapitana Pazura gra się bardzo przyjemnie, gdyż nie jest zbyt trudny. W związku z tym dzieci na pewno odczują sporo frajdy z obcowaniem z tym jegomościem. Myślę, że górna granica wieku dla potencjalnego gracza to 10 lat. Wydaje mi się, że starsze dzieci mogą uznać grę za niegodną swego dorosłego wieku, bo w istocie tak właśnie jest. Nie ma tu żadnych elementów mogących przyciągnąć starszego odbiorcę. Grafika jest przeciętna, jak na dzisiejsze standardy, i na pewno nie zdoła nikogo oszołomić. Oprawa dźwiękowa jest na zbliżonym poziomie, więc o czym tu rozprawiać.



MadMan

.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: dystrybutor | wydawca | kapitan
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy