ICO - PS2

Platforma: PlayStation2
Rodzaj gry: Przygodowa
Grywalność: 10/10
Grafika: 9,5/10
Dźwięk: 9/10

Co jakiś czas, pojawiają się tytuły, które wraz z wiekiem nabierają statusu kultowości. Tak było dawno temu z Tekkenem, Gran Turismo, czy Crash Bandicootem. Już w momencie premiery, w oczach graczy zyskiwały duże uznanie. Ale dopiero czas oczekiwań na kolejne części, udoskonalanie wydawałoby się rzeczy, które lepsze być nie mogą, sprawiało że poszczególne pozycje przechodziły do historii. Taki los z pewnością spotka ICO.

W zasadzie można by napisać, że gra jest wybitna, piękna i urzekająca i na tym poprzestać. Po prostu żaden opis, czy recenzja nie oddadzą w pełni tego czym jest ICO. Ale spróbujmy...
Intro wprowadza nas w tajemniczy i baśniowy klimat gry. Dziwne postacie zmierzają w stronę ogromnego zamczyska. Prowadzą ze sobą wystraszonego chłopca... z rogami na głowie. Zamykają go w jednym z dziesiątek (setek?) wręcz kosmicznie wyglądających sarkofagów. "Nie miej nam tego za złe. To dla dobra wioski" - mówią, po czym odchodzą. Następuje coś na kształt trzęsienia ziemii (cóż mogło je spowodować?). Chłopiec uwalnia się z zamknięcia i rozpoczyna poszukiwania drogi ucieczki. Wcześniej jednak jego uwagę przykuła pordzewiała klatka, wisząca na samym szczycie komnaty. Najpierw wylała się z niej podejrzanie wyglądająca, czarna substancja. Później zmaterializowała się bladolica niewiasta w białej sukni. Oto nasze zadanie: uwolnić tajemniczą dziewczynę i uciec wraz z nią z opanowanej przez nieczyste siły twierdzy.

W zasadzie ICO wyrywa się ze wszystkich znanych dotąd standardów. Jest to zarówno przygodówka- akcji, jak i platformer, gra logiczna, oraz gra... opiekuńcza! Jako że, naszym głównym zadaniem jest właśnie sprawowanie opieki na dziewczyną - w momencie jeśli coś jej się stanie (np. porwą ją stwory z czarnej mazi, które non-stop na nas polują) pojawia się przykry dla gracza napis: game over. Aby wydostać się z zamku trzeba będzie ostro zakombinować - zagadki są bardzo różnorodne, a ich rozwiązanie wymaga zarówno sprawnych szarych komórek, jak i zręcznych palców. Osobną kwestią jest oprawa wizualna. Lokacje są przeogromne i przepiękne - ilość szczegółów tle, kolorystyka, animacja - to wszystko wprost onieśmiela przy pierwszym kontakcie. Moc PlayStation 2 została wykorzystana tak jak przystało na gry nowej generacji. Wielokrotnie gracz będzie przestawał na chwilę, aby wykorzystać prawą gałkę analogową Dual Shock 2 w celach widokowych (służy ona do rozglądania się po pomieszczeniu). Całości dzieła, dopelnia muzyka, która do końca wyraża klimat ICO - nastrojowa, pełna grozy, suspensu, niepokoju, piękna i uczuć.

ICO TO GRA NIEZWYKŁA I JEDYNA W SWOIM (NIEPOWTARZALNYM) RODZAJU.

Co daje nam PlayStation2? - grafikę, której nie da opisać się słowami, rozbudowaną przygodę, której gracz nigdy nie zapomni!

MartineZ

Dowiedz się więcej na temat: dźwięk | Platforma Obywatelska | grafika

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje