Hard Truck Tycoon

Producent: G5 Software
Wydawca: Buka Entertainment
Termin wydania: IV kwartał 2005
Rodzaj gry: strategia
Tryb gry: singleplayer/multiplayer

Tytuł niniejszej zapowiedzi powinien Wam wiele wyjaśniać. Do tej pory świat gier komputerowych wzbogaciło bardzo wiele produkcji z tak zwanej rodziny "tycoonów". Gry te mają wymiar strategiczny i polegają na uzyskiwaniu jak najlepszych wyników ekonomicznych (im grubszy portfel - tym lepiej). Chyba najbardziej udana była seria "RollerCoaster Tycoon", która doczekała się aż trzech części. Każda z nich przyniosła producentom dosyć spore zyski. Natomiast pod pojęciem "hard truck" rozumiemy potężne, rodem z amerykańskich highway'ów, ciężarówki. Z nimi także mogliśmy się spotkać na ekranie monitora, a dokładniej w grze pod tytułem "Hard Truck: 18 Wheels of Steel". Co prawda nie była ona nazbyt udana, ale przynajmniej mogliśmy przez chwilę poczuć się bardzo męsko za kółkiem takiej maszyny.

W "Hard Truck Tycoon" będziemy mieli okazję poprowadzić firmę przewozową, a co za tym idzie - zakupić tyle ciężarówek, ile nam się żywnie podoba. Zabawę zaczniemy w roku 1960. Przemysł motoryzacyjny zaczyna się wtedy w bardzo szybkim tempie rozrastać, natomiast my zasiądziemy za sterami małej firmy przewozowej w Stanach Zjednoczonych. Ot - będziemy w posiadaniu kilku pojazdów, paru kierowców oraz obdrapanego budynku pełniącego rolę biurowca. Cóż, zaczniemy ubogo, ale wszyscy magnaci kiedyś także zaczynali...

Pierwsze oferty dla naszej firmy na transport towarów nie będą atrakcyjne cenowo. Będzie ich też zasadniczo niewiele. Z czasem jednak, gdy budżet pozwoli, będziemy mogli zakupić kolejne modele ciężarówek, zatrudnić coraz lepszych kierowców i przyjmować najbardziej wygórowane oferty. Warto od razu nadmienić, iż "Hard Truck Tycoon" będzie oferował możliwość szkolenia już zatrudnionych kierowców. Jeżeli zadbamy o odpowiednie szkolenie, to bardzo prędko zobaczymy pozytywne tego efekty - na przykład mniej stłuczek i wypadków spowodowanych przez naszych kierowców. A trzeba dodać, iż odszkodowania za brak dowozu towarów na czas lub - co gorsza - zniszczenie towaru będą bardzo wysokie. Oczywiście nawet najlepiej wyszkolony kierowca będzie miał kłopoty w zdezelowanym i ledwie trzymającym się kupy samochodzie, toteż będziemy musieli dbać o wszelkie gadżety usprawniające nasze pojazdy.

Ogólnie autorzy oddadzą nam do wyboru 30 pojazdów. Każdy z nich będzie znacząco różnił się od pozostałego, począwszy od malutkich ciężarówek (typowych na polskie drogi), a skończywszy na wielkich osiemnastokołowcach. Oczywiście nie na samych zleceniach taka firma funkcjonuje. Trzeba zadbać również o odpowiednią infrastrukturę, wygląd oraz reklamę. Te wszystkie aspekty także znajdziemy w "HTT" i radziłbym zwracać na ten fakt szczególną uwagę, bowiem wizerunek firmy to jeden z kluczy do sukcesu - a takim niewątpliwie będzie dominacja nad konkurencją i zasobny skarbiec z logiem firmy.

Kampania obejmować będzie okres od roku 1960 po lata nam współczesne. Wtedy nastąpi kres naszej prezesury. Oczywiście będzie istniał tzw. "wolny" scenariusz, w którym sami określimy warunki zabawy. O stronie technicznej póki co za wiele powiedzieć nie można. Wiadomo, że nie ma sensu spodziewać się po produkcie tego typu oszałamiającej grafiki oraz zniewalającej oprawy dźwiękowej. Świat gry zostanie przedstawiony w rzucie izometrycznym, który będzie można dowolnie przybliżać i oddalać. Jednym słowem - standard. Tak jak w "RollerCoaster" mogliśmy przyglądać się każdej osobie z bliska, tak tutaj istnieje możliwość obserwacji każdego tira z osobna. Oczywiście pomyślano o trybie zabawy wieloosobowej. Przystąpić do niej będziemy mogli poprzez sieć LAN oraz internet.

Z wszelkimi ocenami wolałbym poczekać do premiery. Póki co zapowiada nam się całkiem oklepany produkt. Żeby nie być gołosłownym napiszę, że nie widzę w tym produkcie nic odkrywczego, dlatego kończę ten tekst z nadzieją, iż autorzy zaskoczą mnie przynajmniej solidnym wykonaniem. A czy tak będzie, okaże się jesienią bądź zimą tego roku.

Janek

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firmy | wydawca
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy