Half-Life 2: Episode One hitem w Europie

Valve poinformowało o ogromnym sukcesie wydawniczym swojej ostatniej produkcji. Długo oczekiwany przez fanów "Half-Life 2: Episode One" trafił do sprzedaży wraz z początkiem bieżącego miesiąca i błyskawicznie stał się hitem.

Samodzielne rozszerzenie ukazało się na dobre półtora roku po premierze "Half-Life 2" dla posiadaczy komputerów klasy PC. "Episode One" to pierwszy z trzech powiązanych ze sobą wspólną linią fabularną dodatków.

Gracze na Starym Kontynencie pozytywnie przyjęli informację o ruszeniu zarówno sieciowej, jak i tradycyjnej dystrybucji gry. Fani mogą pobrać grę za opłatą przez internetowy system Steam lub też kupić pudełkowe wydanie dostępne w sklepach.

Pierwsza cześć trylogii, która ma zostać zakończona przed okresem bożonarodzeniowym w 2007 roku, zdominowała listy przebojów w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Francji. "Po spędzeniu sześciu lat prac nad 'Half-Life 2' zdecydowaliśmy się stworzyć następcę w postaci odcinkowej trylogii. To pozwoliło nam na podjęcie ryzyka w stosunku do przebiegu rozgrywki, pokierowania technologią naprzód i oddanie w ręce graczy wydarzeń, jakie miały miejsce po tym, jak Cytadela została wysadzona na 18 miesięcy po poprzedniej odsłonie. Nie musieliśmy ich więc prosić o kolejne sześć lat wyczekiwania" - powiedział Gabe Newell, prezes Valve.

Akcja "Episode One" toczy się już poza City 17, które odgrywało znaczną rolę w oryginalnym "Half-Life 2". Tym razem ważniejszą rolę niż Gordon Freeman odgrywa Alyx Vance i towarzyszący jej robot. Przejście gry powinno zająć graczom około sześciu godzin.

Ponadto wraz z pierwszym z dodatków otrzymamy też techniczne demo "Lost Coast", dwa nowe tryby rozgrywek multiplayer oraz zapowiedź "Half-Life 2: Episode Two", czyli kolejnej odsłony swoistej trylogii, która powinna być dostępna przed końcem bieżącego roku.

Twórcy podsumowują dodając, że do tej pory seria "Half-Life" sprzedała się w nakładzie przekraczającym 15 milionów egzemplarzy.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Valve
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy