Gry wideo domeną Azjatów

Z najnowszego raportu japońskiego zrzeszenia wydawców gier wideo CESA wynika, że tej rozrywce oddaje się blisko 40% mieszkańców Kraju Kwitnącej Wiśni.

Reklama



W roku 2002 do korzystania z gier elektronicznych przyznawał się co czwarty Japończyk, w najnowszym raporcie obejmującym rok 2003 liczba aktywnych graczy została oszacowana już na 37%. Oznacza to, że aż 34,4 mln Japończyków to gracze, z czego 8,97 mln osób gra na telefonach komórkowych, a 3,43 mln osób bawi się w gry przez Internet.



Jak się jednak okazuje, wzrost liczby odbiorców gier nie przekłada się na wpływy ze sprzedaży sprzętu i oprogramowania rozrywkowego. Wartość japońskiego rynku gier wyniosła w roku 446,2 mld jenów (4,11 mld USD), była więc o 11% niższa niż w roku 2002.



Co ciekawe, mieszkańcy innych krajów azjatyckich wykazują jeszcze większą aktywność "grową". Według CESA w Korei Południowej gracze to aż 61,8% ogółu społeczeństwa, a większość z tych osób gra poprzez Internet.



(4D)

Dowiedz się więcej na temat: wideo

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje