Gry sieciowe i komórkowe rosną w siłę

W Los Angeles przedstawiciele branży elektronicznej rozrywki omówili bieżące dane związane z badaniami gier sieciowych, gier na telefony komórkowe, zastosowaniu konsoli w sieci oraz ich pomysłowością.

Spotkanie informacyjne odbyło się w ramach imprezy LA Games Conference. Pośród mówców byli przedstawiciele firm CNet, Frank N. Magid Associates i Interpret.

Stan ryku gier sieciowych omówił John Broady z CNet Networks Entertainment. W oparciu o analizy Jupiter Research stwierdził, że popularność zabawy online dopiero przybiera na sile. Przykładowo w latach 2003-2005 zdecydowana większość, bo około 71-72% graczy konsolowych nie było zainteresowanych udziałem w potyczkach sieciowych. Nadchodzący sezon powinien zmienić tę sytuację, gdyż wszystkie trzy nowe konsole stacjonarne: Xbox 360, PlayStation 3 i Wii będą oferować szereg opcji sieciowych. Do tego każdy z systemów oferuje w tym względzie nieco inne podejście.

W odniesieniu do gier MMORPG Broady zwrócił uwagę na rosnącą rentowność wirtualnych światów. Obecnie tylko 12 produkcji gatunku posiada aktywną bazę użytkowników przekraczającą 120 tysięcy subskrybentów, ale do 2011 roku zyski z masowych gier online wzrosną o 112% w stosunku do stanu obecnego.

Mike Vorhaus z Frank N. Magid Associates przedstawił dane odnośnie rynku gier na telefony komórkowe. Jest to - jego zdaniem - dziedzina silnie świadcząca o tym, że elektroniczna rozrywka jest wszędzie. Przykładowo większość mobilnych graczy stanowią kobiety. Od 39% do 46% przedstawicielek płci pięknej w Ameryce Północnej pobrało do swoich telefonów od 12 do 44 gier. Ponadto aż 23% kobiet w wieku od 18 do 24 lat pobrało do aparatu telefonicznego przynajmniej jedną grę, wśród mężczyzn w tej samej kategorii wiekowej wskaźnik ten wynosi jedynie 19%. Celem deweloperów powinno być więc zachęcenie ich do rozrywki na przenośnych urządzeniach w płatne gry.

Michael Dowling z Interpret opowiedział o tym, jak gracze wybierają platformy do gier i inne multimedialne urządzenia. Trendy związane z nowymi technologiami rozrywkowymi w głównej mierze zależą od mężczyzn i kobiet w wieku 13-24 lat. Poza rosnącą popularnością gier konsolowych zauważa się wzrost zainteresowania wymianą klipami wideo przez internet, korzystaniem z dodatkowych opcji telefonów komórkowych, pobieraniem muzyki oraz ustawianiem własnej ramówki telewizyjnej z pomocą zestawów TiVo służących do wycinania reklam.

Poprzednia generacja konsoli do gier zakończyła się bezwzględną dominacją PlayStation 2 oraz dobrą pozycją Xboxa. Według sondażu Interpret z bieżącego roku, użytkownicy nowych platform będą bardziej poróżnieni - blisko 36% osób planuje kupić PS3, 21,4% Wii i tylko 19,6% Xboxa 360.

Z drugiej strony jednak wszystkie statystki konsumpcji mediów wskazują, że głównie dzięki opcjom sieciowym to użytkownicy konsoli od Microsoftu przynoszą największe dochody. Są to bowiem osoby, które kupują wiele różnych produkcji przeznaczonych na platformy giganta.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: telefony | Los Angeles | gry sieciowe | rozrywki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy