Gry polskich eliminacji WCG 2002

Dla Cyber zawodników przygotowano rozgrywki w trzech grach: StarCraft: Brood War, Half-Life Counter-Strike i Quake III Arena TM. Ciekawostką jest fakt, że przed każdą rozgrywką gracze mogą prowadzić rozmowę ON-LINE. Także po przeprowadzonej grze mogą wymieniać się oni swoimi uwagami. Przyjrzyjmy się bliżej grom polskich eliminacji SyncMaster World Cyber Games 2002.



1. StarCraft: Brood War

Starcraft to obecnie najbardziej znana gra z gatunku real-time strategy. Swoją polską premierę miała 28 sierpnia 1998 roku.

Dowodząc jedną z trzech całkiem odmiennych ras (Terranie, Zergowie, Protosi), gracz ma za zadanie pokonać przeciwnika, wykorzystując do tego głównie przewagę militarną. Nie może jednak przy tym zapomnieć o zapleczu ekonomicznym, zapewniającym mu stały dopływ funduszy.

Reklama

Każda z ras ma inne technologie, jednostki wojskowe i umiejętności. Tak naprawdę trudno dostrzec pomiędzy nimi jakiekolwiek podobieństwa:

  • budynki Terran mogą w obliczu niebezpieczeństwa wznieść się w powietrze i spróbować odlecieć w bezpieczniejsze miejsce.

  • Zergowie swoje budowle mogą wznosić tylko na lepkiej mazi, która pokrywa okolice ich wylęgarni.

  • Protosi natomiast swoje budynki przywołują z innego wymiaru, muszą one jednak znajdować się w pobliżu pylonów(są to dwa stożki z kryształu szczepione spodami). Ich zadaniem jest zaopatrywanie w energię inne budynki Protossów, które zaopatrują je w niezbędna energię.

    Podobnie rzecz ma się z jednostkami wojskowymi. Każda z nich jest inna, a co więcej: na żadnym etapie rozgrywki nie staje się bezużyteczna.

    Rozbudowa bazy i wynajdywanie nowych technologii, a jednocześnie trzymanie w szachu przeciwnika, kontrolowanie i kontrowanie jego posunięć - to wszystko stanowi istotę rozgrywki. Gra obfituje w szybkie, krótkie starcia, kończące się po kilku minutach oraz w długie, godzinne pojedynki, w których walczą olbrzymie armie. Każda gra jest unikalna. Ilość kombinacji strategii jest tak duża, ze wielu graczy poświęca się tylko jednej rasie, zgłębiając jej tajniki do perfekcji.



    2. Quake III Arena

    Q3A jest już z pewnością klasyką gier typu FPP (first person project). W Polsce gra zadebiutowała oficjalnie 3 lutego 2000 roku.

    Od kilku lat, kolejne tytuły gier FPP, udoskonalały coraz bardziej grę multiplayer, równocześnie coraz mniejszą wagę przykładając do trybu single player.

    Quake III Arena jest tutaj pionierem, wnoszącym rewolucją zmianę polegającą na całkowitym zrezygnowaniu z trybu pojedynczego gracza. Co prawda można walczyć samemu z komputerowymi przeciwnikami, jednak należy to potraktować wyłącznie jako trening przed właściwą rozgrywką z żywymi przeciwnikami w sieci.

    W Quake III do dyspozycji gracza oddano wiele świetnie dopracowanych map. "Otwarta architektura" pozwala również na tworzenie własnych modyfikacji - tzw. MODów. W internecie można znaleźć setki nowych poziomów tworzonych właśnie przez graczy.

    Rozgrywkę urozmaicają też porozrzucane po mapie bonusy. Dotarcie do dodatkowej zbroi, lepszej broni lub dodatkowych punktów życia stanowi czasami podstawę całej strategii przeżycia na danej mapie.



    3. Half-Life Counter-Strike

    Half Life Counter Strike to mod (dodatek) do gry Half Life, będący taktyczną symulacją działań elitarnych jednostek antyterrorystycznych z jednej strony, a ugrupowań terrorystycznych z drugiej. Grę oficjalnie zaprezentowano w Polsce 15 grudnia 2000 roku.

    Gra przeznaczona jest przede wszystkim do rozgrywki wieloosobowej, opartej o rywalizację drużynową

    Gracz może opowiedzieć się po stronie grupy terrorystów lub oddziału antyterrorystycznego. Do wykonania jest bardzo duża ilość różnorodnych misji, za każdym razem z innymi celami do osiągnięcia. Dokładnie zaplanowane akcje odbicia zakładników, czy tez bezpieczne dostarczenie VIP'a do miejsca przeznaczenia to najczęstsze zadania komandosów. Sam schemat rozgrywki nie pozwala jednak zbyt

    długo cieszyć się z faktu bycia dobrymi (lub złymi). W połowie rozgrywki (po rozegraniu kilku rund) drużyny zamieniają się rolami.

    Ciekawym rozwiązaniem jest system premiowania pieniężnego, który za poprawnie wykonane misje pozwala kupować nową broń oraz rozbudować istniejący arsenał gracza.

    O ostatecznym zwycięstwie decyduje suma zdobytych punktów we wszystkich rozgrywkach.

  • INTERIA.PL
    Dowiedz się więcej na temat: budynki | Arena | rozgrywki
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Strona główna INTERIA.PL
    Polecamy