Gry online na fali

Firma NPD zajmująca się analizami rynku gier wideo i statystykami wyników sprzedaży gier w Stanach Zjednoczonych po raz drugi wydała swój doroczny raport odnośnie spojrzenia na gry sieciowe z punktu widzenia ich użytkowników.

Badania panelowe zostały przeprowadzone na próbie ponad 2 tysięcy osób w wieku od 13 do 44 roku życia rozmieszczonych na całym obszarze Stanów Zjednoczonych. Autorzy raportu chcieli sprawdzić, jak gracze oceniają możliwości zabawy przez sieć przy wykorzystaniu komputerów klasy PC i Macintosh oraz konsoli Sony PlayStation 2 i Microsoft Xbox.

Jak twierdzą specjaliści z NPD aż 2/3 badanych ma dostęp do gier sieciowych za pośrednictwem komputera (66%), niemniej odsetek takich graczy spadł w stosunku do poprzedniego roku o około 2%. Choć nie jest to znaczna liczba, to można zauważyć, że wzrosła popularność gier online na konsole stacjonarne. Prym pod tym względem wiedzie Xbox, na którego gry online cieszą się prawie dwukrotnie większą popularnością niż na konkurencyjną konsolę Sony.

Ponadto znamienny zdaniem analityków jest fakt, że posiadacze PlayStation 2 i Xboxa w stosunku do ubiegłego roku zdecydowanie częściej wyrażali zainteresowanie płatnymi grami sieciowymi oraz możliwością pobierania dodatków w postaci np. map, poziomów, broni itp.

"Wzrost ilości sieciowych graczy, zwłaszcza w przypadku Xboxa, jest imponujący. Liczba osób grających przez internet za pośrednictwem tej platformy stale rośnie głównie pośród kobiet i młodszych graczy. Tak czy inaczej - rynek online konsoli Xbox wciąż jest znacznie mniejszy w porównaniu do komputerów PC/Mac" - stwierdziła stojąca na czele badań Anita Frazier z NPD.

W odniesieniu do gatunków gier natomiast zauważono, że posiadacze PlayStation 2 preferują gry sportowe, a Xboxa najrozmaitsze strzelanki. Na komputerach gracze zdecydowanie najczęściej sięgają po proste karcianki, gry logiczne, zręcznościowe i układanki.

Ilość graczy w sieci nadal rośnie!

Dowiedz się więcej na temat: Xbox | wideo | firma | NPD

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje