Gry na zdrowie?

W czasach kiedy tak wiele ludzi korzysta z gier wideo niejednokrotnie padają głosy, że są one jedną z przyczyn wyjątkowego zła współczesnego świata.

Zespół firmy wydawniczej PopCap Game, specjalizującej się w prostych grach zręcznościowych dla komputerów klasy PC, Mac, palmtopów i telefonów komórkowych, postanowił podjąć współpracę z badaczami zajmującymi się projektem "The Games for Health" ("Gry na rzecz zdrowia"), który ma opracować raport o tym, w jaki pozytywny sposób zabawa w wirtualnym świecie może wpłynąć na człowieka.

Prowadzone w ramach projektu Serious Games fundacji Roberta Wooda Johnsona analizy mają sprawdzić, na ile gry mogą posłużyć do polepszenia naszego staniu życia. Chociażby - jak podają pomysłodawcy - gry logiczne, które uchodzą za specyficzne pole do przećwiczenia naszych szarych komórek. Do tej pory jednak nie udowodniono, czy tak jest naprawdę.

Jason Kapalka z PopCap Games zapowiedział, że wyniki raportu zostaną publicznie opublikowane w ciągu najbliższych tygodni. Całość ma ostatecznie rozwiać wszelkie dotychczasowe dyskusje odnośnie tego, jak bardzo gry oddziałują na swoich użytkowników. Ben Sawyer, koordynator i założyciel projektu, stwierdził, że niezbędne jest opracowanie takiej bazy wiedzy, która od tej pory nie powstała, choć gry w przyszłości mogą posłużyć ludziom lepiej niż do tej pory.

Za przykład, który zainspirował badaczy do podjęcia prac, uchodzi m.in. popularność logicznych gier na przenośną konsolę Nintendo DS w Japonii. Nikt jednak nie wie, czy tego typu produkcje mają pozytywny wpływ na inne dziedziny naszego życia.

Dowiedz się więcej na temat: głosy | wideo | zdrowie

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje