Gry mogą zajmować mniej miejsca

" align="center" enlarge="0" />Studio Allegorithmic zaprezentowało nowe oprogramowanie, z pomocą którego twórcy gier mogą znacznie zmniejszyć ilość powierzchni na dysku twardym zajmowanej przez ich produkcje. Największym zmartwieniem w tej kwestii - zdaniem deweloperów - są tekstury stanowiące ważną część oprawy graficznej gier.

Programy, które stworzył zespół Allegorithmic to ProFX i MaP Zone 2. Ambicją twórców jest utrzymanie graficznej jakości tekstur na obecnym poziomie, ale zmniejszenie ilości miejsca, jakie zajmują, a w konsekwencji też czasu potrzebnego na ich wyświetlenie podczas zabawy.

Powodem, dla którego zdecydowano się na stworzenie programów służących do "odchudzania" gier, jest dystrybucja elektroniczna. Im mniej miejsca będą zajmować gry tym szybciej i łatwiej będzie je można pobrać z sieci.

Za przykład zastosowania technologii posłużyła gra "Roboblitz", która ma być rozpowszechniana przez sieciową usługę Xbox Live Arcade. Gra zajmuje około 50 MB, choć korzysta z wymagającego silnika graficznego Unreal Engine 3.

Twórcy systemu obniżającego pojemność gier twierdzą, że 1 GB danych zamienia się w blisko 300 MB, a więc skuteczność technologii wynosi nawet aż 70%. Twórcy chcą, aby ich rozwiązanie stało się standardem w nadchodzących grach.

Tym samym można stwierdzić, że Allegorithmic poważnie stawia pod znakiem zapytania przyszłość nadchodzących odtwarzaczy pojemnych płyt HD-DVD i Blu-ray.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: studio | oprogramowanie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy