Gry mają coraz większy wpływ na nasze zdrowie?

Ben Sawyer, prezes studia Digital Mill, podczas konferencji Edinburgh Interactive Entertainment Festival opowiadał o zaskakujących związkach pomiędzy grami komputerowymi a kondycją psychiczną i fizyczną grających.

Zdaniem specjalisty, sposób, w jaki będą zaprojektowane interfejsy w nowych grach wideo, będzie coraz silniej oddziaływać na nasze zdrowie. W jego opinii zarządzenie postaciami w grach powinno być obsługiwane intuicyjnie na wzór "The Elder Scrolls IV: Oblivion".

Sawyer, stojący w ostatnich latach za promocją tzw. "poważnych gier", stwierdził również, że gry komputerowe są najbardziej wpływowymi środkami przekazu, jakie kiedykolwiek zostały wymyślone.

Tworzenie gier związanych z dbaniem o zdrowie odbiorców powinno być jednym z pól zainteresowań współczesnych deweloperów. Gry mogą stanowić rozwiązania na szereg problemów, oferując m.in. terapię fizyczną, niwelując traumatyczne przeżycia, lecząc lęki, ucząc dzieci oraz szkoląc personel medyczny.

"Powstaje istny zalew prac o tym, jak pracuje umysł, podczas gdy my coraz bardziej rozumiemy siłę gier komputerowych. Wierzę, że te dwie drogi przecinają się na wspólnym polu, być może nawet w sposób, jakiego do tej pory nie docenialiśmy" - podsumował Sawyer.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: festiwal | DIGITAL | studia | zdrowie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy