Gorszące reklamy Sony

Pod koniec lutego międzynarodowa korporacja Sony zaczęła nową kampanię marketingową - tym razem w Londynie. Akcja już zaczęła wzbudzać kontrowersje, podobnie jak poprzednia, która objęła swoim zasięgiem miasta Ameryki Północnej.

Dziennik Manchester Evening News poinformował, że jeden z nowych plakatów Sony miał wyraźnie dwuznaczne znaczenie. Mianowicie można było uznać, iż reklama promowała z jednej strony przenośną konsolę PlayStation Portable, z drugiej - możliwość popełnienia samobójstwa na stacjach metra.

Sporny plakat głosił: "TAKE A RUNNING JUMP HERE" ("ZRÓB TUTAJ SKOK Z ROZBIEGU"). Możliwe, że nie byłoby w tym nic niewłaściwego, gdyby nie fakt, iż znajdował się dokładnie kilka kroków od samych torów.

Reklama została wstępnie zaklejona taśmą po interwencji jednego z pracowników stacji. Niefortunnie w podziemiach Piccadilly Gardens ostatnimi czasy miało miejsce kilka poważnych wypadków. W ciągu najbliższych dni ma zostać całkowicie usunięta.

Przedstawiciel odpowiedzialnej za powieszenie plakatu firmy JC Decaux stwierdził, że sprawa tego, czy reklama pasuje do danego miejsca jest problemem Metrolink (obsługa kolei) i Advertising Standards Agency (Agencji do spraw standardów reklamowania). Korporacja Sony odmówiła komentarza.

Poprzednia kontrowersyjna kampania reklamowa Sony w Ameryce Północnej została wykonana przy pomocy techniki graffiti. Po krytyce prasy i mieszkańców w tylko jednym mieście - Nowym Jorku - uznano wizerunki reklamowe za akt wandalizmu i zażądano usunięcia spornych reklam oraz wpłatę 20 tysięcy dolarów na konto funduszu walki z graffiti.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: kontrowersje | reklama | reklamy | korporacja | Sony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama