Globalne plany Disney'a

Serwis informacyjny Canadian Press donosi, że korporacja Disney, znana na całym świecie głównie za sprawą produkcji filmów animowanych, zamierza zwiększyć swoje plany wobec oddziału Buena Vista Games zajmującego się wydawaniem i dystrybucją gier wideo.

Jak donoszą reporterzy, władze jednej z największych na świecie firm z branży rozrywkowej zamierzają sukcesywnie przenosić swoje filmowe produkcje do świata gier. Wbrew pozorom nie będą one skierowane tylko do młodszych użytkowników, część z nich będzie adresowana do zdecydowanie starszych odbiorców.

"Nadchodzi coś wielkiego" - głosi hasło zapowiadające nową produkcję Disney'a, zatytułowaną "Kurczak Mały", której premiera odbędzie się na początku listopada. Wszystko wskazuje na to, że dzieło to będzie pierwszą z produkcji przygotowywanych w iście globalnej skali. Premierze filmu będzie bowiem towarzyszyć wprowadzenie do sprzedaży gry komputerowej w pełnej polskiej wersji językowej.

Buena Vista Games znaczną część czasu w bieżącym roku spędziła na przeprowadzaniu zmian, które pozwolą firmie na promowanie własnych tytułów na niespotykaną do tej pory skalę. Korporacja niedawno przejęła zespół deweloperski Avalanche Software znany z produkcji zręcznościowych gier akcji, założyła też własne studio Propaganda Games, w którym zatrudniono byłych pracowników Electronic Arts. To jednak nie koniec wielkich planów.

Firma zamierza wspiąć się na szczyt w branży elektronicznej rozrywki nie tylko poprzez samodzielną produkcję gier, ale też dzięki współpracy z zewnętrznymi zespołami. Michelle Liem z Buena Vista Games ujawnił, że skoro przecięty gracz w Stanach Zjednoczonych ma obecnie około 30 lat, to firma zajmie się też dostarczeniem rozrywki także dla takich osób, a nie tylko dla młodszych wiekiem. Korporacja bowiem z powodzeniem podbiła rynek gier dla dzieci. Do tej pory sprzedano około 5 milionów kopii gier w oparciu o film "Gdzie jest Nemo", niewiele słabiej wypadli też "Iniemamocni".

W najbliższej przyszłości firma wprowadzi do sprzedaży też kolejne gry w oparciu o swoje produkcje. Jednym z nieujawnionych do tej pory tytułów będzie wypełniony akcją i strachem "The Lost" ("Zagubieni"). Przygotowaniem tytułu zajmie się najprawdopodobniej studio Propaganda Games, które zgodnie z zamierzeniami założycieli ma produkować gry dla starszych odbiorców. Pierwszą grą zespołu ma być nowa edycja popularnej serii pierwszoosobowych, krwawych strzelanek "Turok", która będzie korzystać z nowoczesnego silnika graficznego Unreal Engine 3.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firma | serwis | plany | korporacja | Disney
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy