Platforma: PlayStation 2
Wydawca: Electronic Arts
Wydawca PL: Electronic Arts Polska
Producent: Square-Enix Co., Ltd.
Gatunek: RPG
Premiera: 20 luty 2004
"Final Fantasy X-2" to najnowsza odsłona cyklu "Final Fantasy". Seria ta zdobyła miano najbardziej udanej w historii role-playing, sprzedając się od 1987 roku w łącznym nakładzie 45 milionów kopii.
Akcja FF X-2 rozpoczyna się dwa lata po pokonaniu Sina i zakończeniu ostatniej podróży Yuny. Świat Spira rozwija się już harmonijnie, a jego lud odrzuca nauki Yevona, by otworzyć się na maszyny będące domeną Al Bhedów. Frakcja Maszyn stara się rozpropagować ich użycie, nawet zmienia ich nazwę na "maszyny", byleby zmyć dawne złe skojarzenia. Jednakże mimo spokojnego życia, jakie wiodą mieszkańcy krainy, serce Yuny pozostaje puste i nie pozwala jej iść naprzód. Nie pozwala jej żyć...
Pewnego dnia Yuna zdobywa tajemniczą kulę i dostrzega w niej wizerunek swego ukochanego, o którym myślała, że odszedł na zawsze. Co prawda dziewczyna nie ma pewności, czy rzeczywiście go widziała, jednak serce podpowiada jej, by wyruszyć w podróż. Yuna chce zamknąć ten rozdział życia nawet za cenę przekonania się, że bliska jej osoba nie żyje.
I tak się rozpoczyna podróż. Tak też rozpoczyna się nowa historia Yuny.
Charakterystyczne cechy "Final Fantasy X-2":
Główni bohaterowie "Final Fantasy X-2":
Yuna, lat: 19
Po pokonaniu Sina, została nieoczekiwanie oddzielona od Tidusa, którego przez lata nauczyła się kochać. Kiedy więc dostaje kule zawierającą obrazy jej zaginionego ukochanego, licząc na odnowienie kontaktów, wyrusza w daleką podróż. Pragnie zdobyć kolejne kule. Tyle że czas spędzony z Rikku i przyjaciółmi na pokładzie Celsiusa zmienił ją. Teraz dziewczyna musi wybrać nowe ścieżki wiodące do wybranych przez nią celów.
Rikku, lat: 17
Rikku, wciąż bardzo żywiołowa nastolatka, przyzwyczaiła się już do normalnego życia. Wierzy, że czasy, w których była Strażniczką swej kuzynki Yuny w wojnie z Sinem, należą do przeszłości. W rezultacie dziewczyna bardzo łatwo daje się namówić na udział w kolejnej wyprawie u boku łowców kul, Gullwingów.
Paine, lat: 18
Choć Paine jest wciąż młoda, to jednak przeszła w swym życiu niejedno. Rzadko kiedy opowiada o swej przeszłości, starając się zachować ją dla siebie. Wydaje się troszeczkę odstawać od Rikku i Yuny.
Leblanc, lat: tego nikt nie wie
Szefowa największej organizacji poławiaczy kul w całej Spirze. Pomimo roboty, którą wykonuje, uważa się za kobietę z klasą.
Nooj, lat: 21
W wojnie z Sinem stracił prawą rękę i nogę. Teraz zastępują ją maszyny. Jest przywódcą Ligi Młodych, lecz jego przeszłość spowijają mroki.
Gippal, lat: 18
Lider Frakcji Maszyn, grupy składającej się głównie z Al Bhed, którzy marzą o zjednoczeniu Spiry. To sympatyczny facet, którego wszyscy chcą znać osobiście. Nie jest to typowa cecha na jego stanowisku.
Baralai, lat: 20
Lider partii politycznej New Yevon. Przeszedł niejedno wraz z Gippalem i Nooj. Choć jest serdeczny, jego tajemnicza natura czyni go chwilami dość odległym.
Reasumując...
Co prawda "Final Fantasy X-2" jest sequelem, lecz także - pod wieloma względami - nową grą. Program wprowadza mnóstwo nowych elementów do sprawdzonego modelu rozgrywki, kontynuując odkrywanie zupełnie nowych obszarów w ramach serii "Final Fantasy". Będąc wierną tradycji, gra "Final Fantasy X-2" przenosi rozgrywkę na zupełnie inny poziom!