Fahrenheit

Witam Was w poradniku gry "Fahrenheit", czyli "Indigo Child". Może na początku zacznę od porad ogólnych, a następnie skupimy się już na poszczególnych rozdziałach.

Po pierwsze zawsze pamiętajmy o tym, żeby liczyć się z możliwą konsekwencją naszych wyborów. Bardzo często bowiem mają one istotny wpływ na nasze przyszłe losy. Kolejną ważną rzeczą jest dokładne sprawdzanie poszczególnych lokacji. Nawet ja mogłem pominąć coś, co miało ważny wpływ na dalsze rozwoje naszych postaci. I na koniec zaznaczę, że nie musicie się dokładnie sugerować moim opisem. Jest on jedynie opisem głównej ścieżki, kończącej się bardzo pozytywnie. Od Was będzie zależało, czy chcecie skończyć podobnie jak ja, czy może inaczej, np. poświęcając życie Carlie w zamian za życie dziecka z przepowiedni.

Również dla tych, którzy niezbyt dobrze znają język angielski, przetłumaczyłem bardziej istotne elementy fabuły, tak aby z równą przyjemności czerpali radość nie tylko z samego szarpania w grę, ale również smakowania zawiłej i bardzo ciekawej historii naszych bohaterów.

Tutorial - Trening

Możesz wybrać tę opcję, ale nie musisz. Ja bym proponował, aby te osoby, które będą miały kontakt z "Fahrenheitem" pierwszy raz, zapoznały się z ogólnymi zasadami sterowania.

Przed Twoimi oczyma pojawi się David Cage, główny twórca gry oraz manekin, Bob. Na początku David poprosi Cię, abyś sterując manekinem podszedł do krzyżyka migającego na podłodze nieopodal Ciebie. Następnie, kiedy już do niego podejdziesz, zostaniesz poproszony o podejście do pobliskich drzwi i otworzenia ich. Zrobisz to kierując lewą gałką u dołu. Po tym zadaniu, podejdź do drabinki na ścianie, wejdź na nią i wciskając szybko na przemian oba triggery, podciągnij się kilka razy. Ostatnim zadaniem będzie unikanie nadjeżdżających radiowozów. Robisz to za pomocą obydwóch gałek, wychylając je w strony, które zostają Ci pokazane na środku ekranu.

Murder - Doc's Dinner - Morderstwo

Zaczynamy grę tuż po samym zabójstwie. Od Ciebie zależy, jak chcesz to rozegrać. Spokojnie czy szybko? Ja zdecydowałem zachować zimną krew i usunąć wszelkie ślady morderstwa. Pamiętaj tylko, żeby się śpieszyć! Masz tylko chwilę, zaraz do WC wejdzie gliniarz i to będzie koniec naszej zabawy. Najpierw podejdź do ciała i przenieś je do najbliższej kabiny. Następnie podnieś z ziemi nóż. Leży on obok plamy krwi na podłodze. Samą krew umyj mopem leżącym nieopodal okna. Kiedy już zrobisz wyżej wymienione czynności, podejdź do umywalki. Spójrz w lustro. Kane stwierdzi, że jest cały we krwi. Podejdź do umywalki w rogu łazienki (ta przy drzwiach nie działa), odkręć wodę i umyj ręce oraz twarz. Możesz też wysuszyć ręce, ale wtedy wpadnie gliniarz i będzie pozamiatane. Kiedy już skończysz kąpiel, przyjrzyj się jeszcze raz miejscu zabójstwa i wyjdź. Jeśli chcesz możesz od razu wyjść tylnymi drzwiami i najmniej zwrócić na siebie uwagę. Licz się jednak z tym, iż wtedy będzie to bardzo podejrzane. Same drzwi prowadzą w boczną alejkę i jest tam tylko jeden pijaczek. Nie martw się nie powie on policji niczego nadzwyczajnego, ale przyjrzyj się mu dokładnie - gościu pojawi się jeszcze kilkukrotnie na Twojej drodze... Jeśli postanowiłeś zostać w Doc's Dinner to bardzo fajnie. Rozgość się, naciesz chwilą. W końcu niecodziennie zabija się człowieka... Stolik, na którym stoi talerz z jedzeniem oraz dwa kubki, jest Twój. Obejrzyj rachunek, zapłać lub nie, a następnie usiądź. Oceń jedzenie, napij się wody (podniesie to Twoje samopoczucie - dbaj o nie) i zwróć uwagę na kawę. Wstań i jak chcesz to możesz pogadać z ludźmi w restauracji lub spokojnie oglądnąć telewizję. Uważaj tylko na gliniarza, ponieważ w każdej chwili może on wstać i ruszyć w kierunku toalety. Jeśli do niej dotrze, a Ty nie wyjdziesz - koniec. Możesz również pogadać z samym gliniarzem. Kane zacznie tłumaczyć się, z tego co zrobił w toalecie, ale zrobisz to tak nieudolnie, iż gliniarz jedynie Cię wyśmieje i poprosi, abyś dał mu spokój. Ty, jako grzeczny mieszkaniec Nowego Jorku, nie masz już co szukać w Doc's Dinner. Spokojnie wyjdź frontowymi drzwiami i odnajdź żółtą taksówkę. Czas jechać do domu...

Póki co, na podstawie pierwszego rozdziału, wiemy iż główny bohater nie zabił biedaka w toalecie świadomie. Wygląda na to, że był pod wpływem jakiegoś dziwnego zaklęcia, które spowodowało w nim taki zamiar. Z ważnych spostrzeżeń jedynie kawa i menel za restauracją niosą ze sobą pewien przekaz. Ty nie pijasz kawy, a była ona upita do połowy, a pijak leżący w alejce koło Doc's Dinner mimo wszystko jakoś nie pasuje do tego miejsca...



Investigation - Dochodzenie

Tym razem znajdujesz się po drugiej stronie barykady. Na miejsce zdarzenia przyjeżdża dwójka detektywów - Carla i Tyler. Kiedy wejdziesz do środka, gliniarz, który tu siedział w czasie twojego morderstwa, opowie Ci wszystko, co zaszło. Stwierdzi, iż był tu pewien gość, który wyszedł tuż przed odnalezieniem ciała, ale zachowywał się bardzo spokojnie. A jeśli wcześniej zagadałeś do niego, przepraszając za to co zrobiłeś - wspomni o tym, dziwiąc się dlaczego to zrobiłeś. Może nie jesteś, jednak typowym mordercą? Przedstawi Ci również kelnerkę, która tu pracuje, prosząc Cię, abyś spokojnie i grzecznie przepytał ją, co się tu właściwie wydarzyło. Ja wybrałem do tej roli Panią detektyw, kierując się jej urodą, ale przede wszystkim tym, iż kobieta kobiecie więcej opowie. Staraj się spokojnie pytać ją o szczegóły morderstwa. Często ją uspokajaj i nie naciskaj za mocno. Dowiesz się, iż ofiara zabójstwa przychodziła tu bardzo często. Był to spokojny i miły staruszek, który zawsze zostawiał miły napiwek. Babka opowie również o samym Kanie, który sam siedział przy stoliku i nie wyglądało na to, aby znał lub rozmawiał z ofiarą. Nie widziała również czy podejrzany wszedł za staruszkiem do toalety lub kiedy dokładnie wyszedł. Na koniec poproś ją, aby jutro wpadła na komisariat w celu stworzenia rysopisu podejrzanego i podziękuj za współpracę. Pogadałem jeszcze z gliniarzami stojącymi przy barze i podszedłem do stolika, przy którym siedział Kane. Carla trafnie zauważy, iż musiał być ktoś jeszcze, ponieważ dziwne, aby ktoś pił wodę i kawę równocześnie. Poza tym kubek stoi po drugiej stronie stolika przy którym siedział podejrzany. Przyjrzyj się również samemu stolikowi, rachunkowi i zajrzyj pod stół. Carla znajdzie tam książkę, której autorem jest sam Szekspir. Czyżby zabójca, tuż przed popełnieniem morderstwa czytał taką lekturę? Potem obejrzyj jeszcze telefon stojący w rogu baru i idź w końcu na miejsce morderstwa. W łazience przyjrzyj się dokładnie wszystkiemu. Plamie krwi na środku łazienki oraz tej w jednej z kabin. Pani detektyw zdziwi się na jej widok, zastanawiając się, czy to nie przypadkiem krew zabójcy. Obejrzyj mopa, którym umyłeś podłogę, zajrzyj w otwór przy podłodze, znajdujący się w kabinie gdzie siedział Kane, a na samym końcu obejrzyj ciało. Istotnym spostrzeżeniem Carli będzie to, iż rany były bardzo dokładnie i bardzo charakterystyczne. Widać, że nie były one przypadkowe. Kiedy już wszystko obejrzysz, czas na detektywa Tylera. Również przyjrzyj się stolikowi, przy którym siedział Kane, a następnie wejdź do łazienki. Zrób dokładnie to samo. Przyjrzyj się wszystkiemu co się da, zajrzyj do kubła - tam będzie nóż zabójcy (lub znajdziesz go Carlą w schowku przy podłodze) i również obejrzyj ciało nieszczęśnika. Zauważysz, iż nie był to napad rabunkowy. Nie zniknął portfel ani pieniądze, ani karty kredytowe. Na samym końcu wyjdź tylnym wyjściem i pogadaj z menelem leżącym za końcu alejki. Gościu wiele Ci nie powie, więc wróć do środka (w tym musisz sobie pomóc drugą postacią, ponieważ drzwi nie można otworzyć od zewnątrz) i zagadaj do Carli. Czas jechać do domu...

Fabularnie, nie dowiadujesz się niczego nowego. Co prawda wzbudziłeś u Pani detektyw pewne wątpliwości, ale na uniewinnienie nie licz. Fakt, zdziwiła się na widok książki, kawy i tego jak się zachowywałeś. Na domiar złego zostawiłeś jednak pewne ślady, które mogą doprowadzić do Twojej osoby.

The Day After - Następnego dnia...

Budzisz się w domu. Nie pamiętasz tego, jak tu wróciłeś, ani co dokładnie się stało. Zauważasz natomiast, iż bardzo krwawisz z przedramienia i boli Cię głowa. Wstań, weź tabletki przeciwbólowe. To nieznacznie poprawi Twoje samopoczucie. Zauważyłeś krew na pościeli? Jeśli chcesz przykryj to narzutą, a jeśli nie to idź do łazienki. Pamiętaj tylko - lepiej być przezornym... Kiedy wejdziesz do salonu, odbierz telefon. To Twój brat, Marcus. Prosi Cię, abyś poszedł z nim na grób rodziców, a następnie przyznaje się, iż był to tylko pretekst, aby się w końcu z Tobą skontaktować. Kane poprosi go o spotkanie, mówiąc, iż wpadł w ogromne tarapaty. Kiedy skończyliśmy gadać, udałem się do kuchni. Wypiłem trochę mleka i to znowu poprawiło moje samopoczucie. Teraz w końcu mogę się wykąpać. Kiedy już to zrobiłem, ktoś zadzwonił do drzwi. To policjant! Czego on chce? Mówi, że sąsiedzi słyszeli jakieś krzyki i musisz mu natychmiast otworzyć. Nie ma czasu, szybko podbiegnij do umywalki i otwórz apteczkę. Tam znajdziesz bandaże. Opatrz rany i biegiem leć do salonu. Na podłodze, tuż obok kolumny, leży Twoja zakrwawiona koszula. Podnieś ją i zanieś do pralki. Czas się kończy. Jeszcze tylko klucze ze stołu w głównym salonie i otworzyłem drzwi. Policjant zapytał się mnie, czy to ja krzyczałem. Lepiej nie kłamać, bo wydam mu się podejrzany. Przyznałem się. Powiedziałem mu, że zraniłem się szkłem w łazience, a kiedy spytał się mnie, czy może wejść, pozwoliłem mu. W środku przyjrzał się poszczególnym pomieszczeniom i kiedy nic nie znalazł (pościeliłeś łóżko?), podziękował mi za współpracę i wyszedł. Odsłuchałem jeszcze sekretarki - nagrała się na niej moja była, pytając się mnie, czy mogłaby wpaść po resztę rzeczy? Udałem się do sypialni, ubrałem się i wyszedłem...

Dowiadujesz się, iż na ramionach masz dziwne rany. Do tego w nocy miałeś koszmar, który spowodował wezwanie przez sąsiadów policji. Twój brat po bardzo długim czasie w końcu się odezwał, a kobieta którą nadal kochasz, chce przyjść po resztę swoich rzeczy. Uroczo...

Police Work - Komisariat

Udaj się Carlą na górę i odszukaj swój gabinet. Usiądź przy swoim biurku, odpal komputer i odbierz pocztę. Dostałeś maila, ale nie wiadomo od kogo? Kluczem w tej wiadomości jest imię "Kirsten". Teraz wejdź do bazy głównej i przechyl gałkę do góry. To spowoduje, iż imię które przez chwilą znalazłeś w skrzynce pojawi się jako hasło. Niestety, nie masz autoryzacji. A w ogóle gdzie ten Tyler? Zadzwoń do niego do domu. Gościu jeszcze śpi, a ty go obudzisz. Kiedy już Tyler obieca, że wstaje, przełącz się na niego i zbieraj się. Daj całusa swojej seksownej dziewczynie, a to zdecydowanie poprawi Twoje morale. Następnie wejdź pod prysznic, a Twoja dziewczyna przygotuje Ci w tym czasie kawkę. "Śniadanie mistrzów" - ubierz się, wysłuchaj narzekań dziewczyny i wyjdź. Kiedy już znajdziesz się na komisariacie, wiesz gdzie masz iść. Carla na szczęście nie będzie "strzelać" za spóźnienie, za to koleś, od którego pożyczyłeś 200 dolców, upomni się o dług. Masz wybór - albo mu oddasz, albo założysz się o partię w kosza. Jeśli wygrasz nie będziesz musiał oddawać kasy, plus dostaniesz kolejną stówkę. Ja oczywiście zdecydowałem się na partyjkę kosza. Wejdź do swojego gabinetu, powieś płaszcz i znowu wróć do głównego pomieszczenia. Tam czeka już na Ciebie Garett i Carla, a wraz z nimi kolejne poszlaki. Okazuje się, że przewidywania Carli się zgadzają. Krew w łazience należała nie tylko do ofiary, ale również do zabójcy - ta sama krew na nożu. Hmm, samookaleczenie? Rytualne morderstwo?

The Park - Spotkanie z bratem

Idź ścieżką, aż w końcu spotkasz brata przy pomniku. Pogadacie sobie trochę. Dowiesz się, że Twój brat to ksiądz i że obydwaj bardzo za sobą tęskniliście. Kane opowie bratu o całym zajściu, ale zaznaczy, iż nie zrobił tego umyślnie. Ktoś nim manipulował. Przyznasz się również do wizji, które Cię nękają. Marcus, zszokowany całą tą sytuacją, zaoferuje Ci pomoc, ale na razie musi to wszystko przemyśleć. Rozdzielacie się i kiedy już będziesz wychodzić z parku, doznasz bardzo realistycznej wizji. Widzisz w niej chłopca, który wpada pod taflę zamarzniętego jeziora. Wszystko byłoby ok, gdyby nie fakt, że ten dzieciak faktycznie bawi się w Twoim pobliżu. Teraz stajesz przed wyborem. Ratujesz chłopaka czy nie? Wybór może byłby żaden, ale w pobliżu przechodzi patrol policji, w którym znajduje się policjant z wczorajszego baru. Jeśli uratujesz chłopaka, rozpozna Cię... Ja wolałem zaryzykować. Wskoczyłem do wody i klikając na przemian triggerami, w końcu wyciągnąć na powierzchnię małolata. Oczywiście na brzegu czekała na mnie cała kawaleria gapiów oraz gliniarze. I tak jak się spodziewałem - policjant mnie rozpoznał, ale o dziwo puścił. Chyba wyrównaliśmy rachunki...

Alternate Reality - Alternatywny Świat

Wyjdź z łazienki. Twoje biuro znajduje się tam, gdzie miga czerwone światełko na mapce. Kiedy tam dojdziesz, usiądź przy swoim biurku i zacznij prace. Kiedy zadzwoni Tiffany, Twoja była, staniesz przed wyborem. Zgodzić się na jej odwiedziny czy nie? Ja, mimo pewnych wątpliwości, chciałem się z nią zobaczyć. Kiedy zaczniesz mieć dziwne wizje, a Twój współpracownik będzie się dziwnie na Ciebie patrzył, znowu zadzwoni telefon. Musisz teraz udać się do zepsutego serwera, który jest wyświetlony na mapce. Kiedy już do niego dojdziesz, znów zaatakują Cię dziwne obrazy. Wszystko teraz będzie zależało od Twojej zręczności. Wychylaj gałki w odpowiednie kierunku, tak jak pokazuje Ci konsola, a wszystko powinno pójść dobrze...

W czasie dnia pracy Kane'a zauważysz, że nasz główny bohater może powoli tracić zmysły. Widzi dziwne rzeczy, który nikt inny nie podziela. W rezultacie dajemy taki popis w naszej pracy, iż każdy już wie, że z nami coś nie tak. Tylko ten jeden fakt przemawia na naszą korzyść. W dziwny sposób przewidziałeś wywracający się kubek...



Reconstruction - Sekcja Zwłok

Jako Carla będziesz musiał przepytać specjalistę o wnioski, do jakich doszedł w czasie sekcji zwłok. Ty będziesz musiał zadawać pytania i równocześnie trzymać żołądek na wodzy. Pomogą Ci w tym odpowiednio wychylane gałki pada.

Z tego rozdziału dowiadujesz się, iż ofiara została zabita kilkoma bardzo dokładnymi i precyzyjnymi cięciami. Każde przecinające główną żyłę prowadzącą do serca. Dodatkowo, cała "operacja" została przeprowadzona w ten sposób, aby ofiara nie umarła natychmiastowo. Najpierw mózg miał zrozumieć, że zbliża się nieunikniony koniec...

Tyler and Kate - Rysopis podejrzanego

Wpadnie do Ciebie kelnerka z baru. Poproś ją aby usiadła i odpowiedź jej o działaniu programu tworzącego rysopis. Możesz trochę pożartować, ale w końcu zacznij działać. Teraz od Ciebie i Twojej wyobraźni zależy, jak dobrze odtworzysz twarz Kane'a. Pamiętaj tylko - nie musisz starać się zrobić to jak najlepiej. Równie dobrze stwórz facjatę jakiegoś starego okularnika. Ja zrobiłem rysopis podobny do Kane'a w 50-75%. Tak dla czystego sumienia...

Lost Love - Odwiedziny Tiffany

Kiepsko się czujesz. Idź do sypialni i połóż się. Kiedy się prześpisz, zadzwoni dzwonek do drzwi. Okaże się, że to Tiffany przyszła po swoje graty. Wpuść ją i pogadaj chwilkę. Jeśli dobrze zagadasz, uda Ci się bezbłędnie zagrać na gitarze - prześpicie się razem. Jeśli nie, odszukaj jej trzy paczki - jedna leży w salonie i dwie w sypialni.

Wszystko zależy od tego, czy się razem prześpicie, czy nie. Będzie to miało spory wpływ na dalsze przygody Kane'a, ale ja wolałem odpuścić Tiffany i wysłać ją do domu. Jak się później okazało, to zaowocowało o wiele lepszym zakończeniem.

Hide and Seek - Zabawa w chowanego

Tym razem cofnąłeś się do swojego dzieciństwa. Kiedy chłopaki pobiegną bez Ciebie się bawić, znów ujrzysz wizję. Magazyn, w którym się oni bawią, eksploduje! Musisz im pomóc. Odnajdź dogodne miejsce do przejścia przez płot - jest ono na dole mapki. Przejdź przez niego i kiedy będziesz plecami do siatki ujrzysz budkę ze strażnikiem. Stoi on plecami do rowu, do którego musisz się dostać. Podbiegnij do sterty pudeł stojących tuż pod płotem i po Twojej lewej, a następnie przez ulicę do wspomnianego rowu. Następnie biegnij nim, aż zauważysz dziurę w pobliskim płocie. Przejdź przez nią. Teraz jesteś w pobliżu kolejnej sterty zaopatrzenia. Podbiegnij na jej prawy skraj i przeczekaj. Widzisz strażnika patrzącego wprost na Ciebie? Musisz go minąć, a do tego wykorzystaj jeżdżące co chwilę ciężarówki. Wystarczy, że trochę się z nią zrównasz i przebiegniesz na drugą stronę ulicy. Tam już tylko do kolejnego otworu, tym razem w hangarze i siup, do środka. Teraz musisz odnaleźć trójkę przyjaciół, aby nie spłonęli w magazynie. Jeden jest schowany na górze, drugi we wraku samolotu, a trzeci z tyłu, w pudle.

Znowu miałeś wizję? To dziwne... Mimo, iż byłeś jeszcze młody, miałeś już tę zdolność. Więc to nie wina zabójstwa, że posiadasz pewne zdolności...

   1  2   następna >>  

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje