Engine gry The Watchmaker

Każdy, kto choć rzucił okiem na screenshoty z gry The Watchmaker, musiał zauważyć prześliczną, realistyczną grafikę. Na pewno wielu zadawało już sobie pytanie - co to za engine, jak on działa? Odpowiedź znajdziecie tutaj - szczegółowy opis cech i funkcji niepowtarzalnego silnika tej gry wraz z ilustracjami.

Stuktura

Engine, wykorzystany w grze THE WATCHMAKER powstawał 18 długich miesięcy. Jego "cechy" można podzielić na dwie części: elementy 3d oraz "high level".

3D

Silnik 3d powstawał od podstaw. Z wcześniejszych produkcji Trecision zaczerpnięto jedynie kilka bibliotek graficznych, ale reszta dopiero miała powstać. Engine "obsługuje" zarówno wnętrza, jak i lokacje plenerowe, dzięki czemu grający w THE WATCHMAKER czują się jakby naprawdę przemierzali bijące przepychem komnaty zamczyska i tętniące życiem ogrody. Oto niektóre z cech silnika 3d:

Reklama

- pełna kompatybilność ze wszystkimi kartami 3d za pośrednictwem pakietu DirectX 6

- 24-bitowy rendering

- trzy rozdzielczości: od 640 x 480 po 1024 x 768. Wszystkie dostępne zarówno w 32- jak i 16-bitowej palecie kolorów

- animacja postaci na podstawie ich trójwymiarowych szkieletów

- barwna i animowana gra świateł

- mapowanie cieni oraz źródeł światła - dzięki temu cienie idealnie "załamują się" na różnych obiektach

- animowane i programowalne tekstury

- dźwięk 3d

- lustrzane odbicia

- możliwość nie tylko ruchu postaci w trzech wymiarach, ale również trójwymiarowego manewrowania kamerą

- smugi świetlne odbijające się również w kamerze

- portalowość engine'u (świat jest podzielony na części, a przez np. okna widać tylko fragmenty kolejnych jego części, co zaoszczędza pamięć komputera)


Oprócz tych podstawowych, engine THE WATCHMAKER zawiera także inne, mające go jeszcze uatrakcyjnić, cechy:

- Mimika twarzy

- Światła Wolumetryczne (postacie, po wejściu w strefę zacienioną, zrobią się ciemniejsze)

- Animowane cienie, generowane w czasie rzeczywistym

- Środowisko plenerowe, w którym widać zmianę pory dnia i pogody

- Efekty specjalne, np.: dym, ogień

- W pełni dostosowalne do wymagań użytkownika celem optymalnego wykorzystania posiadanego hardware'u

"High Level"

Engine "high level" jest w zasadzie ewolucją silnika, na którym działały poprzednie gry studia Trecision (np. NIGHTLONG UNION CITY CONSPIRACY). 10 letnie doświadczenie pozwoliło twórcom engine'u na stworzenie systemu, pozwalającego projektantom samej gry na wprowadzenie do niej absolutnie każdej sytuacji, otoczenia, czy zagadki, jaką podsunie im wyobraźnia. Elementami, po raz pierwszy zastosowanymi właśnie w THE WATCHMAKER, są między innymi:

- Dwójka głównych i niezależnych bohaterów, kontrolowanych przez gracza.

- Niezwykle realistycznie zachowujące się postaci NPC

- Perspektywa pierwszo- i trzecioosobowa

- Sterowanie zarówno za pomocą myszy, jak i klawiatury, co pozwala na stosowanie rozmaitych technik poruszania się

- Synchronizacja ruchu ust, generowana w czasie rzeczywistym


INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Guardian
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy