Engine fizyczno-graficzny

nVidia Corporation, światowy lider technologii programowalnych procesorów graficznych, oraz firma Havok zaprezentują pierwszy w branży silnik fizyczny do gier wykorzystujący procesor graficzny. Prezentacja odbędzie się na trakcie konferencji Game Developer Conference (GDC) w San Jose w Kalifornii w dniach od 21 do 24 marca 2006 roku.

Nowe oprogramowanie firmy Havok - o nazwie Havok FX - będące rezultatem współpracy pomiędzy firmami nVidia i Havok, pozwala na szczegółową symulację zjawisk fizycznych w grach na komputery PC przy wykorzystaniu procesorów graficznych z serii nVidia GeForce 7 lub 6 i może być dodatkowo przyspieszane przez technologię wieloprocesorową nVidia SLI. Havok FX jest jeszcze w końcowej fazie opracowywania i ma być dostępne latem bieżącego roku.

Korzystając z Havok FX, procesor graficzny może symulować interakcję pomiędzy tysiącami ciał sztywnych, co jest fundamentem obliczeń fizycznych we współczesnych grach. Podstawą fizyki ciał sztywnych są obliczenia dotyczące tarcia, zderzeń, ciążenia, masy i prędkości. Havok FX zaprojektowano tak, wykorzystywał procesory graficzne z obsługą Shader Model 3.0, w tym układy z serii nVidia GeForce 6 i 7.

Wykorzystując Havok FX i technologie graficzne formy nVidia, twórcy gier mogą zaimplementować w grach wyrafinowane zjawiska fizyczne takie jak szczątki, dym i płyny, które sprawiają, że kreowana w grach rzeczywistość staje się bardziej realistyczna i wiarygodna. Dzięki temu, że obliczenia dokonywane są przez procesor graficzny, twórcy gier mogą dołączać zaawansowane efekty fizyczne bez obciążania procesora głównego i spowalniania rozgrywki.

Tyler Thompson, dyrektor techniczny firmy Flagship Studios stwierdza: "Dzięki Havok FX możemy dodawać nowe, realistyczne efekty w grze Hellgate: London. Biorąc pod uwagę ogromną ilość zainstalowanych w komputerach procesorów graficznych i niezwykłą wydajność nowych układów nVidia GeForce 7900 GTX i GT, wybór Havok FX był najzupełniej oczywisty".

"Jesteśmy zafascynowani jakością i wydajnością procesorów graficznych firmy nVidia. Od pewnego już czasu byliśmy przekonani, że technologia procesorów graficznych może posłużyć do symulowania efektów fizycznych i nasza współpraca z firmą nVidia pokazała, że mieliśmy rację" - powiedział Jeff Yates, wiceszef działu zarządzania produktem w firmie Havok. "Ogromna ilość zainstalowanych procesorów graficznych z obsługą Shader Model 3 i pozycja firmy nVidia na rynku sprawiają, że Havok FX jest atrakcyjnym rozwiązaniem dla twórców gier szukających akcelerowanych sprzętowo silników fizycznych".

"Przeniesienie obliczeń fizycznych do procesora graficznego to naturalna konsekwencja wysokiej programowalności współczesnych układów tego typu" - powiedział David Kirk, szef działu badań i rozwoju w firmie nVidia. "Łącząc naszą wiedzę, wspólnie z firmą Havok wyprodukowaliśmy świetne rozwiązanie dla twórców gier, które zaowocuje bardziej zniewalającą, realistyczną rozgrywką".

Architektura procesorów graficznych nVidia GeForce 7 i GeForce 6 oferuje zaawansowane technologie, w tym pełną obsługę Microsoft DirectX 9.0 Shader Model 3.0, pozwalającą na wykonywanie zaawansowanych programów shaderowych dla uzyskania bardziej realistycznych efektów. Wykorzystując programowalne zasoby dostępne we współczesnych procesorach graficznych, twórcy gier mogą wykorzystać ogromne możliwości obliczeń równoległych udostępnianych przez układy firmy nVidia. Dostępna wydajność jest dodatkowo zwiększana przez wykorzystanie technologii nVidia SLI. Ta innowacja pozwala użytkownikom na zwiększanie wydajności grafiki poprzez łączenie wielu rozwiązań graficznych w jednym systemie obsługiwanym przez chipset nVidia nForce SLI.

Reklama
nVidia - inf. prasowa
Dowiedz się więcej na temat: firma | silnik | firmy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy