"Elektronicy" idą na wschód
Największa firma wydawnicza w branży elektronicznej rozrywki zamierza w najbliższym okresie rozszerzyć swoja działalność w krajach azjatyckich.
Pochodząca z Kalifornii spółka Electronic Arts ma już w swoich najnowszych planach gry sieciowe, produkcje dla telefonów komórkowych, a nawet na automaty do gier.
Jon Niermann, regionalny przedstawiciel firmy w wywiadzie dla branżowego serwisu GamesIndustry.biz, ujawnił, że dwa główne cele firmy obecnie to uproszczenie dystrybucji gier w Azji oraz uruchomienie tam wykwalifikowanego i samodzielnego oddziału.
EA Asia zamierza już wkrótce przedstawić szereg nowych produkcji tworzonych we współpracy z lokalnymi zespołami deweloperskim, jak również studiami pochodzącymi z Singapuru, Szanghaju i Tokio. Jedną z takich produkcji będzie sieciowa piłka nożna "FIFA Online", którą tworzy jeden z czołowych koreańskich producentów gier. Niestety, dalszych szczegółów prac nie podano.
"Mamy produkcje gier sieciowych, model dystrybucji gier na telefony komórkowe, a także lokalny zespół do przygotowania poszczególnych treści" - wyjaśnia Niermann. "Zainwestowaliśmy w każdy z tych trzech filarów, aby naprawdę otrzymać miejsce, gdzie powinniśmy się znajdować, by podłożyć fundamenty pod przyszły wzrost w Azji".
Zdaniem Niermanna, EA Asia opracowała ogromną sieciową strategię i zamierza szukać lokalnych szans rozwoju na niespotykaną do tej pory skalę pośród działających w tym regionie firm pochodzących z zachodu.
"Zawsze szukaliśmy szans, aby zwiększyć ilość lokali z dostępem do internetu, a także z automatami do gier, aby zaangażować się we wszystko: od pomieszczeń z Pachinko w Japonii po różne miejsca w pasażach handlowych" - podkreślił reprezentant Electronic Arts.