Duże zainteresowanie PS3

Pomimo że oficjalnie jako pierwsza zaprezentowana została nowa konsola domowa Microsoftu - Xbox 360, to jednak platforma PlayStation 3 firmy Sony zaskoczyła większość analityków śledzących rynek konsoli domowych do gier.

Okazało się bowiem, iż to właśnie PS3 zagarnęło lwią część zainteresowania użytkowników w pierwszych etapach wojny konsoli nowej generacji.

Firma IGN Entertainment, zajmująca się m.in. analizowaniem postrzegania, zaangażowania oraz chęci zakupu konkretnych produktów przez konsumentów rynku gier wideo, wykazała w swoim raporcie, że konsole PlayStation3 oraz Xbox 360 (w takiej właśnie kolejności) były gwiazdami tegorocznych targów E3, zgarniając ponad 60% czegoś, co specjaliści od marketingu zwą zainteresowaniem.

Pięć najczęściej wymienianych platform przez odwiedzających E3 to:

1. Sony PlayStation 3 - 34%
2. Microsoft Xbox 360 - 28%
3. Nintendo GameCube - 17%
4. Sony PlayStation 2 - 10%
5. PC - 5%

Natomiast pięć najczęściej wymienianych przez odwiedzających gier to:

1. "The Legend of Zelda: Twilight Princess" na konsolę GameCube
2. "Metal Gear Solid 4" na PlayStation 3
3. "Killzone" na PlayStation 3
4. "Devil May Cry 4" na PlayStation 3
5. "Vision GT" na PlayStation 3

GamerMetrics to należąca do firmy IGN Entertainment i wiodąca w branży gier instytucja zajmująca się analizowaniem różnych zainteresowań graczy oraz ich aktywności. GamerMetrics, dzięki związanym ze sobą serwisom internetowym, ma możliwość analizowania poczynań ponad 20 mln graczy na całym świecie.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy