Drakan: The Ancients' Gates - PS2

Rodzaj gry: Przygodówka/Akcja/RPG
Grywalność: 8,5/10
Grafika: 9/10
Dźwięk: 8/10
PREMIERA: CZERWIEC 2002!

Klimaty RPG, gier fabularnych, fantasy, magii i miecza - są gracze, którzy cenią je sobie bardzo wysoko. Są również gry, które zrealizowano wedle wyżej wymienionych schematów, a które to wybijają się z pośród dziesiątek innych popularnych gatunków gier wideo. Z pewnością będzie można zaliczyć do nich DRAKAN: The Ancients' Gates.

Wyruszamy w podróż mającą przynieść ocalenie istniejącej cywilizacji. Rynn jest ostatnią nadzieją ludzkości na uwolnienie świętego Ducha Smoka (Spirit Dragon), będącego tradycyjnym, odwiecznym obrońcą Imperium. Niestety, nie wszystkim na tym zależy, a co więcej są tacy, którzy zrobią wszystko by Rynn nie dotarła do celu. Rynn jest młodą, niezwykle urodziwą dziewczyną, o wielkich błękitnych oczach i długich kasztanowych, spiętych w "kucyk" włosach. Dziwnym sposobem bardzo obcisłe skórzane spodnie i koszulka nie przeszkadzają jej zupełnie w walce, a z pewnością walka jest tym co Rynn robi najczęściej. Na naszej drodze napotkamy całe hordy stworów przypominających wyrośnięte jaszczury, paskudne trole, agresywne gremliny i cokolwiek co jeszcze mogło się zrodzić w tych mrocznych, bagnistych czasach.

Początkowo Rynn posiada miecz, oraz łuk. Wraz z rozwojem akcji otrzymujemy nie tylko nowe bronie, takie jak wielki, dwuręczny TOPÓR ( skuteczny zwłaszcza w walce z Potworem ), ale również możliwości czarowania i używania przedmiotów magicznych ( o ile takowe znajdziemy ). Pewne elementy z gier RPG znakomicie sprawdzają się w Drakan: The Ancients' Gates i idealnie uzupełniają i tak bardzo dobrą całość. Eksplorujemy ogromny świat, który został podzielony na około 20 poziomów. Przemierzamy lasy, wioski, zamki, nawiedzone cmentarzyska lub bagna. Walka odbywa się tak jak to w trójwymiarowych przygodówkach bywa - wyciągamy broń i masakrujemy wszystkich, którzy się do nas zbliżą, a nie mają przyjacielskich zamiarów. Rynn może atakować zwykłym ciosem, "potrójnym combo" ciosów, jak również szybkimi pchnięciami (przód, tył, lewo, prawo). Może blokować ataki, skakać, skradać się, czołgać, czyli dostępne są wszystkie niezbędne w TPP umiejętności.

Wizualnie Drakan: The Ancients' Gates prezentuje naprawdę wysoką klasę. Uwagę zwracają przede wszystkim projekty postaci ( bardzo dokładne i niezwykle pomysłowe ), lokacje ( zwłaszcza bagna - grafika wprost poraża! ) i roślinność otaczająca nas w czasie wyprawy. Ciemna, zgniło- zielona grafika, opary, mgła, z szuwarów wyskakują żabo-podobne istoty ciskające wyładowaniami elektrycznymi, opuszczone domy, głowy nabite na włócznie ( !!! ), wielopoziomowe drzewa, które skrywają nie jedną zagadkę i mnóstwo niebezpieczeństw. Mamy wrażenie, że jesteśmy w jakiejś zupełnie innej krainie.

Co daje nam PlayStation 2?
Szybko można stwierdzić, że mamy do czynienia z bardzo dobrą i wciągającą na długie godziny pozycją. Grafika oddająca wygląd świata fantasy, oraz klimat przygody z gatunku magii i miecza.

MartineZ

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Guardian | dźwięk | grafika
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy