Dorywcze gry coraz droższe

Twórcy nieskomplikowanych gier utrzymanych w konwencji "casual games", takich jak pasjans czy sudoku, określają się mianem niekochanych przez ojczymów dzieci branży elektronicznej rozrywki, lecz mimo to mają powody do dumy.

Niszowe tytuły, które nie pretendują do miana realistycznych, nie tworzą odrębnych wirtualnych światów oraz nie prezentują skomplikowanych efektów specjalnych, stają się coraz bardziej popularne.

Takie niskobudżetowe produkcje, jak "Bejeweled", "Scrabble" oraz "Tetris", są obecnie w najlepszej drodze do prawdziwej metamorfozy. Firmy deweloperskie, takie jak PopCap, inwestują coraz więcej pieniędzy z nadzieją na tysiące pozycji z prostą obsługą, grafiką i muzyką - w efekcie jednak tytuły te są coraz bardziej skomplikowane.

"Bookworm Adventures", druga edycja popularnej układanki, ma być najdroższą grą nurtu casual games w historii. Jej opracowanie ma dla studia PopCap z San Francisco, Seattle i Ireland oznaczać wydatek rzędu 700 tysięcy dolarów i pochłonęła ponad 2,5 roku. Gra ta zadebiutuje we wtorek i będzie kosztować po 30 dolarów od każdego pobranego z sieci egzemplarza.

Do tej pory za rekordowy uchodził wydany przez Big Fish Games jeszcze w tym miesiącu tytuł "Travelogue 360: Paris". Stworzenie tej produkcji z elementami przygodowymi wymagało wydania 300 tysięcy dolarów.

Według DFC Intelligence, zyski z casual games w skali globalnej w tym roku wyniosą 953 milionów dolarów, podczas gdy w 2005 roku było to około 713 milionów dolarów, a w 2002 tylko 228 mln dol.

Według sierpniowych badań Information Solutions Group, blisko 89% użytkowników casual games stanowią osoby po 30. roku życia, 72% z nich to kobiety, 53% z nich to mężatki z dziećmi, a blisko połowa ma dyplomy uczelni wyższych.

Manię wielkości przeżywa też firma RealNetworks. Operator serwisu zawierającego setki prostych gier w bieżącym miesiącu uruchomił nową edycję swojej gry w "Scrabble". Tytuł przed premierą w celu usunięcia błędów testowało blisko 15 tysięcy osób.

Zapraszamy do naszego serwisu z grami online: http://go.interia.pl/

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: pasjans | droższe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama