Dino Dini tworzy grę piłkarską

Lata temu, jeszcze przed "Sensible Soccer", seriami "FIFA" i "Pro Evolution Soccer", na rynku gier piłkarskich królował niepodzielnie "Kick Off", którego producentem była firma Anco.

Na kształt tej gry wpłynął Dino Dini - dziś człowiek-legenda, którego dziełem są także cieszące się przez wiele lat niesamowitą popularnością "Player Manager", "Goal" i "Dino Dini's Football". Po chwilach triumfu Dini zniknął całkowicie ze sceny i przez lata nie było wiadomo, co się z nim dzieje.

Jak się okazuje, czas nieobecności nie upłynął na słodkim leniuchowaniu. Dini przygotowywał się do powrotu i bacznie obserwował powstające w międzyczasie gry piłkarskie. Efektem tych przygotowań jest kontrakt, jaki Dini podpisał z firmą DC-Studios kierowaną przez Marka Greenshieldsa - osobę niegdyś współodpowiedzialną za powstanie "Kick Off" i "Kick Off 2".

Obaj panowie postanowili stworzyć nową grę piłkarską, ale taką, która znowu zadziwi świat. W założeniu ma ona powstać na wiele platform - PC, PS2, Xbox, GameCube, GBA, Nintendo DS i PSP.

Jak na razie nie ma ani screenów, ani innych detali, ale jest coś bardzo ważnego. Dini wyłożył w kilku krótkich zdaniach filozofię, jaką kieruje się w czasie przygotowywania nowej gry.

Zdaniem legendarnego programisty, współczesne gry piłkarskie nie skupiają się na graczu, a są jedynie pięknym spektaklem. Tu leży problem, gdyż gra powinna być jak najbardziej przystępna, grywalna i zajmująca. Cała sztuka polega na tym, aby stworzyć coś, do czego gracze będą chętnie powracać i dobrze się bawić niezależnie od tego, jak długo już grają. Prawdziwa satysfakcja gracza jest najważniejsza. Tak tworzy się klasykę - podsumowuje Dino.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: FIFA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy