Nachodzi połączenie taktyki, zagadek logicznych i gry akcji. "DEactivation" pozwala pokierować
antyterrorystycznym droidem, którego zadaniem jest uwolnić zakładników i zlikwidować wrogie jednostki.
Początek XXII wieku to gwałtowny rozwój nanotechnologii. Owocem osiągnięć naukowych było stworzenie skomplikowanych systemów sztucznej inteligencji, a co za tym idzie - inteligentnych systemów
cybernetycznych - droidów.
Niestety, technologią zainteresowała się też potężna organizacja terrorystyczna - "Day of Reckoning". Rozpoczęli produkcję droidów - kamikaze i zaczęli dyktować światu swoje warunki. W odpowiedzi na to, przywódcy wiodących krajów zawiązali koalicję antyterrorystyczną. Rozpoczęto prace nad droidem, który walczyłby ze zdalnie sterowanymi samobójcami. Akcji antyterrorystycznej nadano kryptonim
"DEactivation".
W "DEactivation" gracz wciela się w operatora antyterrorystycznego droida. Musi pokierować nim w krucjacie przeciwko terroryzmowi. Na każdym poziomie znajduje się określona liczba droidów. Gracz musi zdeaktywować systemy alarmowe, zlikwidować wrogie roboty i uwolnić zakładników. Misja zakończona sukcesem, przynosi punkty, za które można kupować nowe modele droidów lub modernizować je. W grze należy przeciwstawić się 13 aktom terroryzmu i zaminować naukowe centrum terrorystów.
Developer "DEactivation" jest odpowiedzialny miedzy innymi za takie tytuły, jak "Sea Dogs", "Pirates of Caribean" czy "Age of Sail 2". Wydawcą "DEactivation" w Polsce jest Play i gra ukaże się w marcu 2004.
Cechy gry: