Czy gry wywierają wpływ na ból?

Ostatnio udowodniono, że produkcje branży elektronicznej rozrywki skutecznie wywołują u ich odbiorców najróżniejsze emocje. Do niedawna jednak wiele osób bez żadnych podstaw głosiło też, iż gry mogą wywoływać niepożądane objawy, takie jak strach, lęk czy uczucie bólu.

Doktor Bryan Raudenbush z Uniwersytetu Wheeling Jesuit postanowił dowieść w swojej najnowszej publikacji, że gry mogą nieść raczej więcej dobra niż zła. Mogą być bowiem skuteczną metodą na leczenie wszelkich lęków.

W badaniach korzystano z sześciu różnych gatunków gier: akcji, logicznych, zręcznościowych, bijatyk, sportowych oraz odrębnie boksu. Uczestnicy grupy testowej na początek bawili się grami każdego z typów po około pięć minut dla nauczenia się ich obsługi. Później mieli okazję grać w nie po dziesięć minut, znajdując się dodatkowo pod presją niskiej temperatury. Doktor Raudenbush udowodnił, że granie zwiększa skupienie i podatność na odbierane bodźce, ale jednocześnie zwiększa tolerancję na ból.

Ogólnie testy udowodniły, że gracze bardziej odczuwali wszelkie bodźce podczas zabawy niż w sytuacji pozbawionej gier. Największe dawki emocji pojawiały się przy grach akcji, bijatykach, grach sportowych i boksie. Jednocześnie znieczulenie na ból i lęk wzrastało najbardziej podczas zabawy w gry sportowe i bijatyki. Gry sportowe okazały się też produkcjami wnoszącymi największą dawkę agresji. Najwięcej myślenia było niezbędnych do zabawy w gry logiczne i boks. Co ciekawe, do frustracji doprowadzić mogą najczęściej gry zręcznościowe oraz wirtualny boks.

Pomimo możliwych negatywnych skutków doktor Raudenbush dodał, że gry mogą posłużyć do leczenia zwłaszcza młodych osób, które cierpią na zaburzenia lękowe.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: emocje | zabawy | rozrywki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy