Crackdown, czyli odpowiedź Microsoftu na GTA?

Szkockie studio deweloperskie Real Time Worlds, założone przez byłych twórców bestsellerowej dziś serii "Grand Theft Auto", powoli ujawnia szczegóły o swojej nowej grze na konsole następnej generacji. Sęk w tym, że całość będzie bardzo mocno przypominać coś, co już dobrze znamy.

Na początku bieżącego roku utworzona w 2003 roku m.in. przez Davida Jonesa - założyciela zespołu DMA Design (przekształconego później w Rockstar Games) - firma Real Time Worlds poinformowała o współpracy z koreańską korporacją wydawniczą Webzen nad nową grą sieciową "All Points Bulletin" dla komputerów klasy PC oraz konsoli Xbox 360. Jak podano, zapowiedziany na 2008 rok projekt ma stanowić masową grę online traktującą m.in. o wojnach gangów i niekonwencjonalnej działalności policji. Teraz okazuje się, że to nie jedyny tytuł, jaki tworzą pierwotni autorzy "Grand Theft Auto" i "Lemmingów".

Jak donosi najnowszy numer japońskiego magazynu Famitsu, zanim otrzymamy "All Points Bulletin" do sklepów ma powędrować "Crackdown" (w Azji gra znana jest jako "Riot Act") tworzone wyłącznie na konsolę Xbox 360 firmy Microsoft. Twórcy gry określają "Crackdown" jako futurystyczne, sieciowe "Grand Theft Auto" następnej generacji. Prace nad tytułem są na tak zaawansowanym poziomie, że będzie on gotowy już w przyszłym roku.

Z ujawnionych do tej pory informacji wynika, że gracz wcieli się w postać super-człowieka, agenta wyznaczonego do zadania oczyszczenia ulic z wszelkiego zła w postaci tysięcy gangsterów działających w trzech grupach: azjatyckiej Cai-Shen Corp, rosyjskiej The Volk oraz hiszpańskiej La Muerta. Każda z nich ma swoje plusy i minusy, niemniej wszystkie trzy stale toczą ze sobą wojnę, którą my pod przykrywką mamy zakończyć poprzez zabicie szefów wszystkich trzech organizacji.

Jako że akcja "Crackdown" ma toczyć się w ogromnym mieście, całość będzie oferować dla gracza ogromną dozę swobody w podejmowaniu decyzji. Na przebieg rozgrywki wpływ będą mieć też pory dnia, zmiany atmosferyczne oraz specyfika budynków. Do tego dojdą zwykli mieszkańcy metropolii, różnorodne typy pojazdów i zadań.

Odnośnie samego przebiegu rozgrywki ujawniono jedynie, iż będziemy mogli wybrać płeć swojej postaci, a w trakcie zabawy postać będzie się zmieniać wraz z nabywaniem doświadczenia. Podczas walk natomiast ma mieć znaczenie stan, w jakim znajduje się oponent, np. niespodziewający się uderzenia osobnik po otrzymaniu ciosu będzie mniej skłonny do skutecznej obrony. Co do rozgrywek sieciowych ujawniono, że będą dwa tryby: kooperacji, czyli przechodzenia fabuły produkcji z drugim graczem oraz tajemniczy "Multi play mode".

Oficjalna zapowiedź "Crackdown" w Europie i Stanach Zjednoczonych ma mieć miejsce w najbliższych tygodniach.

Dowiedz się więcej na temat: Time | studio | auto | Real

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje