Commodore przygotowuje się do powrotu

Firma Yeahronimo Media Ventures, która wykupiła z początkiem bieżącego roku licencję na używanie legendarnej marki Commodore, przygotowuje się do gruntownego wtargnięcia na rynek.

Zgodnie z oficjalną informacją prasową władze firmy zdobyły prawa do używanie nazwy Commodore od holenderskiej firmy Tulip, która specjalizuje się w produkcji komputerów. Firma ta posiadała prawa do marki od 1997 roku, jednak nie zrobiła z nich większego użytku. Wszelkie związane z produktami sygnowane klasyczną nazwą zostały wstrzymane, a markę za 33 miliony dolarów przekazano w ręce amerykańskiego przedsiębiorstwa.

Jak się okazuje teraz Yeahronimo rozpoczyna współpracę z zespołem Content Factory, aby utworzyć nową firmę, która będzie nazywać się Commodore Gaming. Jej celem będzie produkcja oprogramowania i podzespołów, które będą wykorzystywać związany z Commodore katalog produktów.

Na całym przedsięwzięciu władze Content Factory zarobią blisko 21 milionów dolarów, z czego 6 milionów zostanie przekazanych za 49% udziałów w firmie, a 12 milionów w gotówce zostanie wypłaconych w ciągu najbliższych pięciu lat.

Spółka Commodore Gaming zajmie się produkcją samodzielnych zestawów telewizyjnych, a także zestawów specjalnych gier, podobnych do "Intellivision Lives" czy też "Atari Anthology". Ponadto nowa firma będzie również pracować nad własnymi produkcjami opartymi na starszych licencjach.

"Na początek skupimy się na wykorzystaniu wielu istniejących klasycznych gier i licencji z Commodore 64 poprzez przeniesienie ich na konsole stacjonarne i mobilne oraz telefony komórkowe. Druga faza zakłada utworzenie szerokiej gamy specjalistycznych urządzeń i akcesoriów. W trzeciej zaś, dzięki współpracy z obecnymi partnerami, stworzymy nowe gry w oparciu o markę Commodore, skupiając się głównie na rynku telefonów komórkowych i konsoli przenośnych, jak również komputerów klasy PC i konsoli stacjonarnych, które posiadają swoje własne, bardzo silne licencje" - podsumował całe przedsięwzięcie prezes i dyrektor Yeahronimo Media Ventures - Ben van Wijhe.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firma
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy