Co w wolnym czasie robią gracze?

Kino domowe zamiast wielkiego ekranu, zamiast radia iPod, Fox i Comedy Central zamiast MTV - przeprowadzone przez sieć IGN badania z wykorzystaniem systemu GamerMetrics pokazują ostatnie nawyki graczy. Przeciętny fan gier w Ameryce Północnej zmienił się nie do poznania.

Spółka prowadząca największy na świecie serwis internetowy o grach od dłuższego czasu chwali się wynikami własnego ośrodka badawczego. Przeprowadzona w marcu ankieta pozwoliła na powstanie raportu zatytułowanego "Anatomia gracza", który głosi kilka radykalnych zmian wśród odbiorców gier wideo.

Badani zostali zapytani o swoje zachowania w czterech różnych kategoriach: muzyka, filmy, telewizja oraz najlepiej kojarzone marki.

W przypadku muzyki okazało się, że głównie młodzi mężczyźni postanowili przejść na korzystanie z odtwarzaczy MP3 lub iPod. Wśród najczęściej słuchanych artystów są tu takie gwiazdy, jak: Gorillaz (46%), Eminem (39%), U2 (33%), Kanye West (32%) oraz Coldplay (30%).

Jeśli chodzi o filmy to główną zmianą jest rosnąca popularność mniejszych formatów niż kino. Gracze coraz częściej oglądają telewizje, filmy animowane oraz sięgają po komiksy i związane z nimi produkty. Natomiast wśród zapowiadanych filmów fani gier wybierali najczęściej wybierali kolejno: "X-Men: The Last Stand" (63%), "Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest" (55%), "The Da Vinci Code" (33%), "Superman Returns" (33%) oraz "Mission: Impossible III" (31%).

W przypadku programów telewizyjnych prym wiodą animowane serie "Family Guy" (68%), "The Simpsons" (64%) i "South Park" (51%). Pozostałe programy cieszą się nawet aż o połowę niższą popularnością: "Lost" (26%), "24" (24%), "The Daily Show" (23%), "SportsCenter" (22%), "American Idol" (21%), "Punk'd" (19%), "House" (16%) i "Prison Break" (14%). Aż sześć z tych programów emituje kanał Fox, dwa Comedy Central, po jednym: ABC, ESPN i MTV.

Najlepiej kojarzone marki graczy to: Google (wyszukiwarka internetowa), Apple (komputery i odtwarzacze muzyki), Coca-Cola (napoje), ESPN (sieć telewizji kablowej) i Target (sieć sklepów).

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: filmy | FOX | MTV | kino domowe | iPod | kino
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy