Chętniej kupują gry niż muzykę

Nielsen Entertainment opublikowało raport na temat preferencji konsumentów multimediów w USA. Jak się okazuje, rośnie znaczenie gier wideo - wciąż są one mniej popularne niż filmy DVD, ale wydatki na nie przekraczają już kwoty przeznaczane na zakup muzyki.

Aż 40% amerykańskich gospodarstw domowych posiada przynajmniej jedną platformę do gier - komputer, konsolę stacjonarną lub przenośną. 23% posiada wszystkie trzy, a najpopularniejszym narzędziem do gier są konsole stacjonarne - donosi Nielsen Entertainment.

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród 1500 losowo wybranych użytkowników, amerykańscy mężczyźni wydają na gry więcej pieniędzy, niż na muzykę. Liście najczęściej kupowanych multimediów przewodzą jednak filmy DVD.

Stale rośnie liczba kobiet-graczy - aktualnie stanowią one już 39% ogółu grających. Jednak zarówno panie, jak i mniejszości etniczne, czują się zaniedbywane przez producentów i wciąż czekają na produkty dopasowane do ich specyficznych potrzeb.

(INTERIA.PL/4D)

Reklama
Rebis
Dowiedz się więcej na temat: USA | wideo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy