BMW 328Ci

Najmniejszą propozycją koncernu BMW są modele serii 3. Napędzane są one jednym z pięciu silników benzynowych lub dieslem. Jednostka podstawowa ma pojemność skokową 1600 cm3 i wyróżnia się następującymi parametrami: moc 102 KM przy 5300 obr/min i moment 165 Nm przy 2500 obr/min. Za jej pośrednictwem auto rozpędza się do 200 km/h i przyspiesza do setki w 12,4 sekundy. Napęd na kola tylne przenosi skrzynia manualna lub automatyczna. Na automacie najsłabsze BMW osiąga prędkość 194 kilometrów a przyspiesza w 13,6 sekundy. Średnie spalanie benzyny wynosi od 7,8 do 8,9 litra na 100 kilometrów w zależności od zastosowanej przekładni.

Reklama


Kolejny motor o objętości 1800 cm3 rozwija moc 118 koni przy 5500 obr/min i moment 180 Nm przy 3900 obr/min. W wersji automatic samochód osiąga 202 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 12 sekund, zużywając średnio 9 litrów na sto kilometrów. Auta z przekładnią manualną spalają około 8 litrów, setkę osiagają w 10,4 sekundy i rozpędzają się do 206 km/h.

Dwulitrowe BMW odznacza się mocą 150 KM i momentem 190 Nm. Parametry te osiągane są przy następujących prędkościach obrotowych silnika: 5900 i 3500. Prędkość maksymalna wynosi 219 lub 216 km/h a osiągnięcie setki trwa 10 lub 11 sekund. Różnice wynikają oczywiście z rodzaju zastosowanej skrzyni biegów, dynamiczniejsze i oszczędniejsze są auta w wersji manualnej. Średnio na przejechanie 100 kilometrów BMW 320i potrzebuje od 9 do 10 litrów.



Przedostatnią propozycją z gamy jednostek benzynowych jest 170-konny silnik 2,3 o maksymalnym momencie 245 Nm przy 3500 obr/min. Moc uzyskiwana jest przy pięciu i pół tysiąca obrotów. Z ręczną skrzynią samochód osiąga setkę po 8 sekundach od startu a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się na liczbie 232. Przeciętnie spala przy tym 9 l/100km. Automat na uzyskanie prędkości 100 km/h potrzebuje 9 sekund i rozpędza się do 228 kilometrów. Zużywa średnio 10 litrów paliwa na sto kilometrów. Najlepsze osiągi zapewnia trójka z silnikiem 2,8 litra o mocy 193 KM przy 5500 obrotów i momencie 280 Nm przy 3500 obrotów. Napęd na koła tylne przenoszony jest przez przekładnię manualną lub automatyczną. W pierwszym przypadku prędkość maksymalna wynosi 240 km/h a sprint do setki trwa 7 sekund. Samochód ten potrzebuje nieco ponad 9 litrów na przejechanie dystansu 100 km. Automat przyspiesza w 8,1 sekundy, osiąga 235 km/h i zużywa około 10 litrów benzyny bezołowiowej. Jednostka wysokoprężna współpracuje tylko ze skrzynią ręczną. Ma ona pojemność 2 litrów i rozwija moc aż 136 koni przy 4000 obrotów. Moment obrotowy dostępny jest już przy 1750 obr/min i osiąga wartość 280 Nm. Parametry takie zapewniają przyspieszenie do 100 km/h w niecałe 10 sekund i prędkość nawet 207 km/h. Podstawową zaletą diesla jest oczywiście niskie zużycie oleju napędowego, które w tym przypadku wynosi średnio 5,7 litra w cyklu mieszanym.

Nadwozie tego należącego do klasy średniej auta cechuje elegancja z domieszką sportowego charakteru. Pomimo spokojnych, klasycznych rysów BMW sprawia wrażenie dynamicznego i tak jest w rzeczywistości. Połączenie tych cech jest jednym z elementów polityki firmy. Przód zdominowały charakterystyczna atrapa chłodnicy i typowe, podwójne reflektory, które zakryto jednak wspólnym kloszem ochronnym. Linia dachu jest płynna i łagodnie łączy się z szybami a następnie maską silnika i bagażnika. W celu ochrony przed zarysowaniami karoserię wyposażono w praktyczne listwy ochronne.

Zawieszenie przednie bazuje na kolumnach McPersona a tylne na centralnej osi kierującej. Obie osie są niezależne i wyposażone w stabilizatory. Zębatkowy układ kierowniczy seryjnie wyposażany jest we wspomaganie. Bez dopłaty montowany jest także system kontroli przyczepności ASC+T. Wszystkie cztery koła zaopatrzono w chłodzone tarcze hamulcowe.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Auta | jednostka | pojemność | prędkość | BMW
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy