Audi TT

W październiku 1998 roku podczas salonu paryskiego odbyła się oficjalna prezentacja modelu TT. Jest to auto zrywające niejako z charakterem innych Audi, które pretendują do miana aut luksusowych, należących do czołówki w swoich klasach. TT jest samochodem typowo sportowym i nie sposób doszukiwać się w nim funkcjonalności czy komfortu. Z założenia jest on pojazdem mającym dawać maksimum przyjemności z jazdy.



Napęd stanowi turbodoładowany, rzędowy silnik o pojemności 1800 cm3. Od niedawna występuje on w trzech odmianach. Słabsza z dotychczasowych osiąga moc 180 koni i moment 235 Nm, co pozwala na uzyskiwanie prędkości około 225 km/h. Rozpędzenie samochodu do setki zajmuje 7,5 sekundy. Mocniejsza, 225-konna wersja uzyskuje moment maksymalny o wartości 280 Nm. Prędkość maksymalna w tym przypadku wnosi około 240 kilometrów, a przyspieszenie trwa poniżej 7 sekund. Najnowszą propozycją jest przeznaczona dla modelu roadster wersja 150-konna. Swoją moc maksymalną uzyskuje ona przy 5700 obr/min, natomiast w zakresie 1750 - 4600 obr/min cechuje ją moment obrotowy o wartości 210 Nm. Parametry silnika wystarczają by rozpędzić TT do 214 km/h i przyspieszać nim do setki w czasie 8,9 sekundy. Obie odmiany występują jako Quattro, czyli z napędem na obie osie. Nadwozie dostępne jest w dwóch rodzajach, Coupe i Roadster. Obie są niezwykle interesujące, mają krótką, zwartą budowę.

Reklama



Dominują tu płynne linie i krągłości. Reflektory przednie i tylne mają bardzo zbliżony kształt, maska silnika i bagażnika są tak samo wyoblone. Dach wersji Coupe stanowi delikatny łuk, który doskonale łączy się z szybami. Bardzo efektownie prezentują się pękate nadkola i kryjące się w nich 16-calowe koła wyposażone w aluminiowe obręcze. Konstrukcja zderzaków, lusterek wstecznych i innych wystających elementów została tak przemyślana, by idealnie współgrać z całością oraz zapewnić jak najniższe opory powietrza. Niezależne zawieszenie kół przednich składa się z amortyzatorów teleskopowych, wahacza poprzecznego i stabilizatora. Z tyłu znajduje się oś wielowahaczowa, sprężyny śrubowe i oczywiście stabilizator. Mocniejsze, 225-konne TT mają na tyle zespoloną oś skrętną. Obie osie wyposażono w tarcze hamulcowe, przy czym przednie są wewnętrznie wentylowane. ABS stanowi wyposażenie seryjne.





Kliknij, by pobrać galerię zdjęć

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: prezentacja | auto | Audi | Audi TT
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy