Asterix i Obelix PL

Producent: Cryo

Dystrybutor: CD-Projekt

Data premiery: Listopad 2000

Rodzaj gry: Zręcznościówka

Ocena: 7/10


O grze

Przygody tych dwóch antycznych Galów na pewno wszyscy znają. Najpierw z krótkich kreskówek, następnie z pełnometrażowych filmów rysunkowych oraz niedawno wyświetlanego w kinach filmu fabularnego, którego urywki zobaczymy w grze.

Jest to gra z gatunku zręcznościówek. Grając z reguły nie będziemy musieli używać naszych szarych komórek. Ma to zarówno plusy jak i minusy. Niektóre osoby lubią sobie usiąść beztrosko przed monitorem i bez wytężania umysłu się zrelaksować. Te osoby na pewno się nie zawiodą na tej produkcji. Jednak osoby, lubiące gry strategiczne, przy których należy troszkę pomyśleć, mogą się na grze zawieść. Asterix i Obelix kierowany jest przede wszystkim do dzieci oraz osób lubiących zręcznościówki (należy pochwalić się szybkim refleksem).

Reklama

Instalacja

Instalacja w moim wypadku przebiegła prawie bez żadnych problemów. Piszę prawie, ponieważ nie posiadałem DirectX 7 i przy pierwszej próbie uruchomienia gry wyskoczył mi komunikat o braku kilku bibliotek dll. Na szczęście, DirectX 7.0 do gry, więc po jego zainstalowaniu i zrestartowaniu komputera gra ruszyła bez żadnych przeszkód. Do dyspozycji mamy dwa tryby instalacji. Minimalny zajmujący na dysku twardym 2 Mb oraz zalecany zajmujący 65 MB przestrzeni dyskowej. Z mojego doświadczenia, polecałbym jednak instalację minimalną. Przy obecnych prędkościach CD Rom?ów gra uruchamia się błyskawicznie, więc po co zajmować na dysku ponad 60 MB).



Grafika.

No cóż. Została wykonana w pełnym 3D. Prezentuje się powiedzmy ?standartowo? - ani się nie wybija, ani nie zostaje w tyle. Chałupy, mury i ludzie wyglądają dobrze. Zwłaszcza nieźle zrobiona jest animacja jak Asterix lub Obelix wypijają miksturę od Panoramixa, która dodaje im na chwile bardzo dużą siłę i refleks. Jednak gra mimo wszystko nie posiada takiego wciągającego klimatu jak kreskówka (po prostu brakuje mi tych żywych, jaskrawych kolorów).



Między naszymi zręcznościowymi sprawdzianami ukazują się nam krótkie urywki z kinowej wersji Asterix?a i Obelix?a. Są one średniej jakości, ponieważ zostały bardzo skompresowane. Jednak znakomicie pasują do całości i doskonale podkreślając wykonaną misję lub zapowiadając następną. Za ten kawałek gry autorom z Cryo należą się duże plusy. Wszystkie scenki są dość zabawne, co wprowadza w graczu pozytywne nastawienie do dalszej gry.



Sterowanie

Sterowanie polega praktycznie na używaniu tylko kilku przycisków (najczęściej kursorów). Do sterowania w tym trójwymiarowym świecie jednak trzeba się trochę przyzwyczaić. Chcąc przesunąć naszą postać w inne miejsce należy tylko na chwilę nacisnąć strzałkę, a nie trzymać ją. Na początku trochę mnie to denerwowało. Po dłuższej chwili, gdy się wgramy, sterowanie przestaje sprawiać kłopoty. Jeśli chodzi o efekty dźwiękowe, to jak najbardziej pasują do postaci i sytuacji. Muzyka do gry jest przeciętna. Po produkcji z Cryo można spodziewać się było czegoś lepszego.



Lokalizacja

I kilka słów o polonizacji - tutaj nie mamy żadnych zastrzeżeń. Spolonizowano wszystko, łącznie z filmikami. Ludzie do dubbingu dobrani zostali bardzo dobrze, nic nie razi słuchającego. Widać, że CD-Projekt uczy się z produktu na produkt. Ponieważ gra ma charakter zręcznościowy i tekstu czytanego jest w niej stosunkowo niewiele, duży plus za to, że nie odwalono tutaj fuszerki.

I na koniec...

Podsumowując - gra pod względem wykonania stoi na wysokim poziomie, chociaż bez żadnych rewelacji. Postacie są dokładnie wykonane i dobrze animowane. Przerywniki filmowe są bardzo klimatyczne i dobrze dobrane. Sterowanie na początku może sprawiać kłopoty jednak potem dochodzimy do wprawy. Jeśli ktoś lubi zręcznościówki i ma zamiar zmierzyć się z katapultami rzymskimi, legionami rzymskimi, obsługiwać przyjęcia oraz walczyć z rybami-piłami, to na pewno się nie zawiedzie. W innym przypadku radziłbym się zastanowić zanim wydacie pieniądze, zwłaszcza, gdy nie przepadacie za tego typu grami. Grę oceniamy na 7 punktów (na 10 możliwych), biorąc pod uwagę bardzo przyzwoite spolonizowanie gry.

Bartosz Kuśnierz

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: sterowanie | dystrybutor | Asterix
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy