Antyk powraca do gier

Twórcy gier znudzili się nieustanną pogonią za przyszłością. Zamiast klimatów futurystycznego science-fiction, robotów, laserów czy też cyberpunkowych implantów w najbliższych miesiącach powinnyśmy zachłysnąć się porządnie światami opanowanymi przez mity i legendy.

Ostatnie miesiące zdominowała moda na średniowiecze i konflikty z XX wieku. Dziwnym trafem - jak stwierdza agencja informacyjna DPA - najbliższe miesiące dla posiadaczy komputerów klasy PC miną pod znakiem gier, których akcja będzie toczyć się w Starożytności.

Premier w ramach tego nurtu będzie przynajmniej kilka. Pierwszą z nich ma być produkcja "Titan Quest", której rynkowy debiut nastąpi 26 czerwca. Na czele zespołu deweloperskiego Iron Lore stanął Brian Sullivan, jeden z głównych projektantów "Age of Empires". Sam przebieg rozgrywki ma przypominać takie tytuły, jak "Diablo 2" i "Sacred". W tym zręcznościowym RPG zajmiemy się walką z horami złowrogich mitycznych potworów, które chcą zawładnąć światem. Całość uzupełnią zróżnicowane misje.

Zupełnie inne spojrzenie ma zaoferować nam "CivCity: Rome", opracowana przez FireFly Studios strategia ekonomiczna, w której zajmiemy się rozbudową Imperium Rzymskiego od samych podstaw historycznego miasta. Gra powinna być dostępna od 24 lipca. Dwa miesiące później podobne możliwości da nam "Caesar IV", gdzie będziemy także zajmować się poszukiwaniem surowców, dbaniem o mieszkania obywateli oraz dostawy żywności i poszczególnych dóbr.

Ostatnim wyróżnionym tytułem jest "Rise & Fall: Civilizations at War". Dostępna w Europie od 16 czerwca strategia czasu rzeczywistego pozwoli nam nie tyko na dowodzenie oddziałami, ale też na bardziej bezpośrednie ingerencje na polu bitwy. Gdy tylko zechcemy, będziemy mogli wziąć sprawy w swoje ręce wcielając się w jednego z bohaterów, takich jak Julisz Cezar, Klopatra czy Aleksander Wielki. Korzystając ze zdolności tych postaci wpłyniemy na morale naszych żołnierzy, by pomóc im w pokonaniu najpoważniejszych przeszkód.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Science
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy