Activision pobawi się lalkami

Wcale nie tak dawno, bo zaledwie dwa miesiące temu, padły głosy krytyki pod adresem producentów gier, jakoby nie interesowali się tworzeniem produkcji skierowanych do nastolatek.

Drugi pod względem wielkości wydawca w Ameryce Północnej zdecydował się wyjść naprzeciw ostatnim oczekiwaniom graczy.

Barbie, prawdopodobnie najbardziej znana lalka na świecie, doczeka się całej serii gier za sprawą umowy podpisanej pomiędzy Mattel i Activision. Firma, która słynie z dystrybucji m.in. z wojennej serii "Call of Duty" i sportowej "Tony Hawk", zamierza zmienić odrobinę swoje nastawienie.

Activision wraz z publikacją swoich wyników finansowych co chwilę donosi o tym, że zamierza skupić się na produkcjach skierowanych do masowego odbiorcy, czego przykładem do tej pory były gry oparte na filmach kinowych, a ostatnio także utworzenie specjalnego studia deweloperskiego we współpracy z wytwórnią DreamWorks Animation, co pozwoli na opracowanie m.in. dokładnej gry na podstawie zapowiadanego "Shrek 3".

Barbie to jeden z wytworów kultury masowej, który już miał okazję trafić do gier wideo za sprawą kilku różnych firm wydawniczych. Znaną lalką zajmowali się już tacy wydawcy, jak: Havas, VU Games, Knowledge Adventure i Mattel Interactive.

Activision jednak nie zamierza szybko znudzić się swoim nowym nabytkiem. Firma zamierza opanować rynek gier dla dziewczynek tworząc produkcje na stacjonarne i przenośne konsole obecnej generacji oraz komputery klasy PC.

Dave Oxford z Activision dodaje: "Barbie to jedna z najlepiej rozpoznawanych marek na świecie, a związane z nią gry (około 30 edycji różnych tytułów - przyp. red.) sprzedały się do tej pory w nakładzie przekraczającym ponad 15 milionów egzemplarzy. Activision jest zachwycone możliwością współpracy z Mattel, aby rozszerzyć klasyczną własność na następną generację konsumentów".

Rozmach przedsięwzięcia najlepiej podkreśla fakt, iż na dobry początek zapowiedziano pięć różnych gier. "The Barbie Diaries" (PC, GBA), "Barbie In The 12 Dancing Princesses" (PlayStation 2, PC, GBA) oraz trzy tytuły, w przypadku których nie określono jeszcze, na jakie platformy trafią: "Barbie Fashion Show", "Barbie and the Magic of Pegasus" i "Barbie Beauty Boutique". Bliższych detali odnośnie zawartości produkcji i ich dat premiery jeszcze nie podano.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: głosy | barbie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy