Nowe wieści na temat gry Fallout 3!

W miniony weekend mieliśmy do czynienia z prawdziwym wysypem zapowiedzi trzeciej odsłony cyklu Fallout. Swoje spostrzeżenia dotyczące programu opublikowały wszystkie liczące się na Zachodzie magazyny poświęcone elektronicznej rozrywce.

Postanowiliśmy zapoznać się z tymi tekstami i zaprezentować Wam skondensowaną dawkę nowych informacji na temat tej wielce oczekiwanej produkcji. Zapraszamy do lektury faktów podanych w telegraficznym skrócie:

Reklama
  • Trzydzieści lat upłynęło od historii opowiedzianej w drugiej odsłonie cyklu. W świecie trzeciego Fallouta zdarzenia z gier Fallout Tactics: Brotherhood of Steel oraz Fallout: Brotherhood of Steel nigdy nie miały miejsca.
  • W grze nie będzie można kierować pojazdami, ale autorzy umożliwią szybsze podróżowanie pomiędzy lokacjami za pośrednictwem tuneli metra.
  • W trzecim Falloucie pojawi się około trzystu bohaterów niezależnych (NPC). Dla porównania, w The Elder Scrolls IV: Oblivion było ich mniej więcej tysiąc. Mniejszą liczbę postaci, z którymi będzie można np. porozmawiać, autorzy tłumaczą specyficznym światem gry, wyludnionym w wyniku nuklearnego holokaustu.
  • Podejmowane w grze decyzje będą mieć wpływ na stosunek bohaterów niezależnych do naszej postaci.
  • Prawie wszystkich bohaterów niezależnych będzie można unicestwić. Autorzy nie podjęli jeszcze decyzji, co zrobić w kwestii zabijania dzieci,które na pewno pojawią się w grze.
  • Gracz może skorzystać z pomocy najemników, ale nie oznacza to, że będzie mieć nad nimi taką samą kontrolę, jak w drugim Falloucie.
  • W trzecim Falloucie zostanie uwzględniony upływ czasu, a także zmienne warunki pogodowe.
  • Miasto Waszyngton nie zostanie dokładnie odwzorowane w grze, ulica po ulicy. Mimo to autorzy pokuszą się o wprowadzenie do zrujnowanej metropolii jej charakterystycznych budynków.
  • Centrum Waszyngtonu będzie stanowić około 25% obszaru, po którym będzie można poruszać się w grze.
  • Podczas zmagań będzie można znaleźć 21 figurek, tzw. bobblehead dolls.
  • Po rozpoczęciu starcia z przeciwnikiem gracz może zatrzymać upływ czasu i opierając się o liczbę dostępnych punktów akcji, namierzyć wybraną część ciała dowolnego wroga, znajdującego się w zasięgu strzału. W zależności od naszych umiejętności, odległości i pozycji, program obliczy i wyświetli na ekranie procentową szansę na udane trafienie. Po stracie wszystkich punktów akcji, zostaniemy zmuszeni do walki w czasie rzeczywistym, czekając na ich regenerację. Jeśli wróg będzie chować się za przeszkodą, gracz nie będzie mógł namierzyć ukrytych części ciała.
  • Wrogowie będą korzystać z tego samego systemu namierzania części ciała, co gracz.
  • Strzelanie w wybrane części ciała przyniesie wymierne korzyści. Na przykład odstrzelenie nogi (konieczny critical hit) doprowadzi do tego, że wróg padnie na ziemię. Gracz będzie mógł także zniszczyć trzymaną w ręku przeciwnika broń, o ile uda mu się w nią trafić.
  • Podczas walki nie będzie można namierzać krocza.
  • Liczbę punktów akcji determinuje umiejętność Agility, tak jak w poprzednich odsłonach cyklu.
  • Włamywanie do urządzeń elektronicznych będzie prezentowane w formie mini-gry, przypominającej klasyczny Mastermind.
  • Trzeci Fallout umożliwia oddalenie kamery. Akcja prezentowana jest wówczas w rzucie izometrycznym.
  • W grze usłyszymy dwadzieścia piosenek z lat czterdziestych ubiegłego stulecia. Licencjonowane utwory odtwarzane będą za pośrednictwem Pip-Boy'a, a także odbiorników radiowych zlokalizowanych w różnych miejscach.
  • Pip-Boy 3000 działa jak licznik Geigera, informując gracza o skażeniu radioaktywnym.
  • Skażenie radioaktywne wpływa na obniżenie cech bohatera i może doprowadzić do jego śmierci.
  • Można odzyskać punkty życia pijąc wodę, ale należy zwracać baczną uwagę, czy nie jest ona skażona.
  • Gracz może rozłożyć broń na części, a następnie wykorzystać zdobyte w ten sposób elementy do reperacji innej pukawki tego samego typu, zwiększając jej siłę, celność lub szybkość w oddawaniu strzału.
  • Broń zużywa się w trakcie walki.
  • Istnieje możliwość tworzenia nowych broni, ale do tego celu niezbędny okaże się schemat i odpowiednie części.
  • W grze pojawią się zmutowane zwierzęta, charakterystyczne dla poprzednich odsłon cyklu, np. radskorpiony, brahminy, gigantyczne mrówki.
  • Ukończenie gry wraz z zadaniami pobocznymi powinno zająć około czterdziestu godzin. Rozgrywkę warto powtórzyć, gdyż podejmując określone decyzje w niektórych misjach, automatycznie zablokujemy sobie dostęp do innych.
  • Ron Perlman będzie narratorem w introdukcji.
  • W introdukcji usłyszymy utwór I don't Want to Set the World on Fire grupy The Ink Spots.
  • Twórcy nie podjęli jeszcze decyzji czy po premierze gry przygotowane zostaną płatne plug-iny. Na razie nie wiadomo również, jak wyglądać będzie wsparcie dla twórców amatorskich modyfikacji.
  • Autorzy gry nie zamierzają wprowadzać trybu multiplayer. Twórcy nie planują również wersji demonstracyjnej programu, który pozwoliłby sprawdzić fanom, jak dzieło firmy Bethesda Game Studios sprawuje się w akcji.

Fallout 3 zadebiutuje na rynku jesienią przyszłego roku w wersjach na PC oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3.

Gry-Online
Dowiedz się więcej na temat: broń
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy