Microsoft: "Gry dla każuali trudniej sprzedać"

"Każuale" w coraz większym stopniu opanowują rynek. Ale wbrew pozorom to dotarcie przez producentów do tzw. hardkorowych graczy jest o wiele łatwiejsze.

W rozmowie z serwisem GameIndustry rzecznik prasowy Microsoftu, David Dennis, stwierdził, że produkcje skierowane głównie do hardkorowych graczy łatwiej się sprzedają niż te ukierunkowane na casuali. Ma też nadzieję, że Project Natal spodoba się obu grupom odbiorców, jednakże uważa, że gry dla zapaleńców oparte na nowym kontrolerze łatwiej znajdą klientów. A to dlatego, że rynek niedzielniaków jest bardziej nieprzewidywalny.

"Hardkorowcy kupują gry, nie musimy skupiać się na marketingu dla nich - cóż, oczywiście to robimy, ale te produkcje w dużej mierze same się sprzedają, ponieważ są na tyle wciągające i oferują tak intensywne wrażenia, że zapaleńcy je kupią, w szczególności w wersji na Xboksa" - wyjaśnia Dennis.

Reklama

To zresztą kontynuacja strategii zapoczątkowanej lata temu: najpierw skupienie się na hardkorowcach, przyciągając ich uwagę i zachęcając do inwestowania w konsolę, by później otworzyć się na "każuali", rozwijając wrażenia płynące z korzystania z Xboksa 360 (integracja Facebooka, Netflix i Twittera), "by dać ludziom powód do włączenia konsoli lub - z Natalem w przyszłości - więcej społecznościowych, każualowych i wolnych od kontrolera gier".

Dennis dodał też, że pozycje stworzone specjalnie z myślą o nowym kontrolerze Microsoftu poradzą sobie w rywalizacji z wielkimi i uznanymi markami. Jako przykład podał Wii Fit, które w listopadzie w Stanach Zjednoczonych zajęło siódme miejsce w liście najlepiej sprzedających się gier.

Swoją drogą, słowa Dennisa są sensowne. Przecież hardkorowcy są obeznani w światku gier i wiedzą dobrze, czego należy się spodziewać. "Każuale" natomiast często nie wiedzą, czym jest nasze hobby, więc trzeba ich uświadomić - a to wymaga większych nakładów pieniężnych. A jakie jest wasze zdanie? Czy "hardkor" jest łatwiejszym klientem niż "niedzielniak?"

A jeśli jesteśmy przy grach dla hardkorowców - według analityka Bena Schaftera z organizacji Broadpoint AmTech, sprzedaż produkcji skierowanych dla zapaleńców wzrosła w Stanach Zjednoczonych o 17 procent w ciągu ostatniego półrocza (wzięto pod uwagę pozycje na Xboksa 360 oraz PlayStation 3, z wyłączeniem gier muzycznych).

CDA
Dowiedz się więcej na temat: Microsoft
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy