Microsoft będzie pracował nad Europą

Phil Spencer z Microsoftu zapewnił, że jego firma poczyni starania by europejscy gracze otrzymali jak najwięcej zawartości stworzonej z myślą o nich.

Wyraził też zrozumienie dla ich przywiązania do Sony.

Reklama

Szef Microsoft Game Studios, Phil Spencer, stwierdził w wywiadzie dla serwisu GamesIndustry, że zawartość tworzona specjalnie z myślą o Europejczykach jest kluczowa w rywalizacji właśnie na Starym Kontynencie. Gigant z Redmond planuje w ten sposób zaskarbić sobie serca serca europejskich graczy, choć zdaje sobie sprawę, jak trudna będzie rywalizacja z Sony na tym terenie. Spencer politykę zaopatrywania Europejczyków w stworzoną specjalnie z myślą o nich zawartość wytłumaczył na następującym przykładzie: "Musimy się upewnić, że gdy gra się ukazuje, to tak jak z Lips lub innymi rzeczami tego pokroju, dopasowujemy tę produkcję do specyfiki danego rynku. Jeśli więc jesteś w Hiszpanii i chcesz usłyszeć hiszpańską piosenkę popową, powinieneś mieć taką możliwość, a my pracujemy nad udostępnieniem takiego sposobu działania".

Szef Microsoft Game Studios doskonale zdaje sobie sprawę, że europejski rynek jest specyficzny. Mimo to gigantowi z Redmond udało się sprzedać już 6 milionów egzemplarzy Xboksa 360 na Starym Kontynencie, z czego 2,3 miliona sztuk na rynku brytyjskim. Spencer podkreślił, że inwestowanie w studia i ludzi tworzących gry na tych terytoriach są kluczowe dla osiągnięcia sukcesu.

Zaznaczył jednocześnie, że doskonale zdaje sobie sprawę z tradycyjnej siły, jaką w Europie dysponuje jeden z największych rywali Microsoftu - Sony. "Rozumiem jako gracz markę, jaką Sony sobie tutaj wypracowało. My musimy zbudować zawartość i marki, które współgrają z odmiennymi rynkami Europy" - powiedział Spencer.

gram.pl
Dowiedz się więcej na temat: phil | Sony | Microsoft

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje