Kolejna strategia wojenna na konsole

Na Games Convention swoją obecność wyraźnie zaznaczyły trzy strategie czasu rzeczywistego powstające z myślą o konsolach. Po Stormrise i EndWar przyjrzyjmy się Halo Wars.

Jeśli nazwa Ensemble Studios nic ci nie mówi to najprawdopodobniej ostatnie kilkanaście lat spędziłeś na graniu w sapera. Twórcy przebojowej serii Age of Empires, która do dziś wyznacza standardy w gatunku RTSów, podjęli się bardzo ambitnego wyzwania stworzenia tego typu gry na Xboxa 360.

W Halo Wars gracze przeniosą się 20 lat przed wydarzenia znane ze strzelanek Halo, gdzie otrzymają szansę pokierowania ludźmi z UNSC lub paskudnymi kosmitami (ale czy tylko w trybie skirmish? Na temat ewentualnej kampanii obcych twórcy milczą). Obsługa rozgrywki wyłącznie za pomocą pada wymusiła na twórcach znaczne uproszczenie rozbudowy bazy, czy opracowanie zupełnie nowego systemu wydawania komend podwładnym.

Reklama

Jeśli chodzi o bazę, to otrzymujesz tradycyjne centrum dowodzenia wokół którego znajduje się siedem platform na których możesz wznosić struktury. Należą do nich m.in. reaktory energii oraz kopalnie surowców, a także trzy rodzaje budynków wojskowych - koszary, garaż pojazdów, oraz lądowisko. Wszystkie produkowane jednostki zbierają się w jednym wyznaczonym przez gracza miejscu, gdzie można je zaznaczać wciskając A.

Każda jednostka w grze może być ulepszana poprzez zakup dodatkowej broni, czy pancerza. W walce zdobywają one również doświadczenie. Swoim podwładnym możesz nakazać zastosować atak specjalny. Chyba najbardziej efektowne (ze względu na animację) oraz efektywne jest przejmowanie wrogich maszyn przez Spartan - komandosów w stylu Master Chiefa z Halo. Wskakują oni na wrogą maszynę i przecinają jej pancerz by z wnętrza wyjąć kierowce, którego sami następnie zastępują. Scenka ta posłużyła twórcom za przykład na to jak żywy, a przy okazji dobrze wykonany jest świat gry oraz poruszające się po nim jednostki - od strony wizualnej prezentuje się ona bardzo dobrze. Najważniejsze jest jednak to, że Halo Wars ma w sobie to "coś". W nią po prostu chce się grać.

Premiera najnowszego dzieła Ensemble Studios nastąpi w pierwszej połowie 2009 roku.

Wszystko o targach Games Convention 2008 na stronie gc2008.interia.pl.

INTERIA.PL/Click!
Dowiedz się więcej na temat: wars
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy