Kłopoty z reklamami Xboxa 360
O wojnie reklamowej między producentami najnowszych konsol już pisaliśmy. Dziś wracamy do tematu – kolejny klip promujący urządzenie Microsoftu został zakazany. Tym razem w Wielkiej Brytanii.
Powodem zdjęcia materiału filmowego z anteny TV jest „gloryfikowanie nielegalnych wyścigów ulicznych” jakiego dopuszcza się ta reklama. Tak przynajmniej twierdzi Advertising Standards Agency – organizacja zajmująca się oceną stosowności materiałów reklamowych, emitowanych na terenie Zjednoczonego Królestwa.
Autorzy wspomnianej reklamy, agencja McCann Ericsson, odpowiedzieli na te zarzuty w imieniu Microsoftu. Ich zdaniem w trakcie kręcenia klipu zadbano o to, żeby uniknąć wszelkich skojarzeń prowadzących do zachęcania młodych ludzi, do niebezpiecznej jazdy. Zdaniem firmy, nawiązano bliską współpracę z Advertising Standards Agency, która zasugerowała nawet by emitować ten materiał dopiero po dziewiątej wieczorem. Ponadto w klipie pojawiają się stosowne uwagi mówiące, iż jest on „przerysowanym” kaskaderskim trikiem wykonywanym przez zawodowców w zamkniętym otoczeniu. Widzowie nie powinni próbować naśladować tego, co widzą na ekranie. Najwyraźniej tego typu instrukcje to za mało, by obronić, naszym zdaniem rewelacyjną reklamę.