Sony radzi deweloperom

W trakcie GDC 09 Chris Eden z Sony przypomniał deweloperom, że marketing jest tak samo ważny jak samo tworzenie gry.

Bez reklamy nikt nie kupi nawet największego dzieła.

Reklama

Jeszcze trochę pomęczymy was nowinami z Game Developers Conference 2009. W trakcie tej imprezy do głosu doszedł także Chris Eden, który na co dzień pracuje w Sony jako specjalista od kontaktów z deweloperami. Poradził on niezależnym twórcom, aby zmienili swoje podejście do procesu tworzenia ich gier. Większość z nich rzuca po prostu gry na rynek, nie dbając zbytnio o promocję lub zaczynając ją dopiero po zakończeniu prac. Według Edena, jest to zdecydowanie zła taktyka.

"To, czego się zauważyliśmy przy pierwszych niezależnych produkcjach to fakt, że marketing jest ignorowany przez twórców. Wielu deweloperów podchodzi do tego tak: "skończymy grę i weźmiemy się za marketing". To już jest za późno. Naprawdę trzeba zacząć promocję co najmniej 2 miesiące przed premierą. Gracze uwielbiają kontakt z twórcami".

Czy w takim razie Sony jakoś pomaga niezależnym studiom? Po to właśnie powstał PlayStation Blog. Każdy z dewów pracujących nad grą na konsole Sony ma prawo do publikowania materiałów w tym serwisie i niejednokrotnie korzystano z tego przywileju. Szkoda tylko, że najczęściej robili to przedstawiciele dużych studiów (Kojima Productions, Guerilla Games czy Insomniac Games). Tygodniowo PS Blog generuje 1,3 miliona odsłon, więc jest kogo hype'ować na daną grę. Tylko trzeba chcieć.

Gry-Online
Dowiedz się więcej na temat: deweloperzy | deweloper | marketing | Sony

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje