Carmack przymierza się do stworzenia gry na Wii?

W sieci pojawiła się wiadomość na temat planów Johna Carmacka dotyczących między innymi stworzenia ekskluzywnej gry na Wii.

łynny twórca, będący autorem brutalnych i bezkompromisowych pozycji, jak Wolfenstein oraz Doom, mówi, że po prostu przekonał się do tej platformy, mimo wcześniejszej niechęci. Ponadto, id Software naciera z reedycjami Quake'a III, które niedługo będą już praktycznie wszędzie.

Reklama

Cóż stało się takiego, że Carmack, znany z zamiłowania do szybkich i brutalnych tytułów, postanowił zainteresować się kojarzonym z mniej wymagającymi grami Wii? Autor wyjaśnił, że właśnie platforma Nintendo w jego własnym domu jest uruchomiona najczęściej i bardzo często zdarza mu się grać z czteroletnim synem. Tym samym Carcmack przyznał, że prowadzone są rozmowy w sprawie stworzenia produkcji pasującej na tę konsolę, podobno jakoś powiązanej z sekretnym projektem studia na iPhone'a.

Na razie jednak cała sprawa jest niepewna i nie ustalono jeszcze, z kim id Software mogłoby współpracować nad takim dziełem. Autor zapowiedział również, że żaden z tytułów obecnie produkowanych przez studio (Rage oraz odległy Doom 4) nie pasuje do Wii (także ze względów technologicznych), więc w grę wchodzi tylko stworzenie czegoś nowego. Carmack zapewnia tym samym, że otrzymalibyśmy zupełnie nową produkcję opracowaną od podstaw, a nie tylko odgrzewany kotlet.

Twórca nie wykluczył do końca możliwości wzięcia pod uwagę starszych dzieł swojej firmy, więc być może powinniśmy przypomnieć sobie co takiego stworzyło id Software przed Wolfensteinem 3D? Jednym z pierwszych dzieł studia była kilkuodcinkowa seria o przygodach Commandera Keena (połączenie strzelanki z platformówką). Carmack i John Romero pracowali również przy klonie Mario, zatytułowanym Dangerous Dave in the Haunted Mansion. id Software stworzyło też takie pozycje jak: Shadow Knights (platformówka o ninjach) i Rescue Rover (kolorowa logiczno-zręcznościowa gra o przygodach psa). Wydaje się, że każdy z tych tytułów trafiłby doskonale w stylistykę i typ rozgrywki preferowany na Wii.

W kwestii iPhone'ów studio współzałożone przez Carmacka pracuje obecnie nad przeróbką Wolfensteina RPG i pewnym niezapowiedzianym tytułem. Autor nie zdradził jego szczegółów, gdyż na razie są z nim pewne problemy techniczne - charakter projektu poznamy, gdy zostaną one rozwiązane. Wiadomo, że dzieło jest tworzone przy współpracy z lokalnym zewnętrznym studiem z Dallas i jest opracowywane od podstaw na iPhone'a, a koncepcja w nim użyta może pojawić się we wspomnianej grze na Wii.

Carmack wyraził chęć do przeniesienia wszystkich starszych dzieł id Software na platformę Apple, której jest wielkim zwolennikiem. Jak na razie podobno testowana jest wersja Quake III na iPhone'a, wymagająca oczywiście pewnych uproszczeń i zmian, aby działała odpowiednio szybko. Carmack zapewnia jednak, że jeśli to się uda, to być może otrzymamy nowszą, odświeżoną wersję gry, wzbogaconą o doświadczenia i elementy znane również ze startującego niedługo Quake Live. Tymczasem, jak donoszą inne źródła, wersja trzeciej, sieciowej odsłony Quake'a na Xboksa 360 jest już praktycznie gotowa. Dzieło z 1999 roku przypuszcza więc zmasowany atak, być może w ramach swojej 10-letniej kariery na rynku.

Gry-Online
Dowiedz się więcej na temat: iphone

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje